|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۷۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
وزیر خارجه آمریکا که چهارشنبه شب وارد عربستان شد، با اتهام زنی علیه تهران گفت، ایران بخش تامین انرژی جهان را با خطر مواجه کرده است.
 وزیر خارجه آمریکا که چهارشنبه شب وارد عربستان شد، با اتهام زنی علیه تهران گفت، ایران بخش تامین انرژی جهان را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا که چهارشنبه شب به وقت تهران وارد شهر جده در عربستان سعودی شد در نشست خبری درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان اظهار داشت، با شرکای اروپایی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در خصوص  تشکیل ائتلافی برای متوقف کردن ایران صحبت کردیم.

به گزارش منابع توییتری، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود اظهار داشت، جامعه اطلاعاتی به  شدت بر این باور است که حوثی‌ها به این گونه تجهیزات نظامی (که در حمله به آرامکو استفاده شد) مجهز نیستند.  

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگر سخنان خود مدعی شد که ایران بخش تامین انرژی جهان را  با خطر مواجه ساخت .

وی ادعا کرد که حمله به تاسیسات عربستان نه از یمن، بلکه از ایران بوده و این اقدام جنگی مستقیم علیه عربستان است. پامپئو افزود، این حمله در مقیاسی صورت گرفت که تاکنون شاهدش نبوده‌ایم.

این در حالی است که سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی نیز در نشست خبری ، مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست دارد.

ترکی المالکی مدعی شد که حمله به تاسیسات عربستان سعودی از یمن صورت نگرفته بلکه از شمال منطقه خلیج فارس صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان طبق روال گذشته، با نمایش لاشه‌هایی که مدعی است متعلق به لاشه‌های موشک‌ و پهپاد است، ادعا کرد ایران این تسلیحات را به کار گرفت. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین