|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
خداوند برای درمان بسیاری از بیماریها گیاهان زیادی را آفریده است که می توان به سیاه دانه اشاره کرد ، سیاه دانه را حتی امام رضا (ع) به آن اشاره مستقیمی کرده است و آن را دوای هر درد نامیده است .
  خداوند برای درمان بسیاری از بیماریها گیاهان زیادی را آفریده است که می توان به سیاه دانه اشاره کرد ، سیاه دانه را حتی امام رضا (ع) به آن اشاره مستقیمی کرده است و آن را دوای هر درد نامیده است .

سیاه دانه گیاهی یک ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان ادویه استفاده می شود.

سیاه دانه از راستهٔ گل های ساعت (Ranunculales) و تیرهٔ آلالگان (Ranunculaceae) است.
دانه اش دارای اثر قاعده آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است.

سیاه دانه مزه ای تلخ و ادویه ای دارد با کمی ته مزهٔ توت فرنگی. از سیاه دانه در شیرینی جات و شربت ها و لیکورها استفاده می شود. بر گونه ای از نان پاکستانی معروف به نان پیشاوری همیشه سیاه دانه می پاشند.
سیاهدانه در فرهنگ زرتشتی از بهترین داروهاست و همیشه بدست ایرانیان بکارمیرفته است. سیاهدانه برای افزایش نیروی ایمنی جان و تن سودمند است.

سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتا بیماری های جدی مانند نفس تنگی (asthma)، دیابیت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit) ، ایدز (AIDS) و حتا سرطان دارو میباشد.

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

درمان نفخ دردناک شکم با سیاه دانه
نفخ یکی از شایع ترین اختلال هایی است که امروزه بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. پیدایش این اختلال رابطه زیادی با شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی و حتی زیاده روی در مصرف غذاها دارد. از دیدگاه درمانگران طب سنتی مصرف سیاه دانه می تواند نفخ و دردهای ناشی از آن را در بیشتر افرادی که به نفخ معده دچار هستند درمان کند. البته در برخی متون اشاره شده در صورتی که پودر تخم سیاه دانه را با پودر دارچین مخلوط کرده و اندکی از این مخلوط را روی غذایشان بپاشند به درمان نفخ معده کمک و دردهای ناشی از آن را کنترل می کند.

خداحافظی با سرماخوردگی توسط سیاه دانه
سیاه دانه خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین می تواند از بیماری های مربوط به سرما مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوانزا و غیره پیشگیری کند. این دانه های ریز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و سرماخوردگی را از شما دور می سازند. توجه داشته باشید که مصرف مرتب سیاه دانه و همچنین روغن آن در برنامه ی غذایی تاثیر فوق العاده ای روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و شما را در برابر بیماری های زمستانی مصون می کند. معمولا ایرانی ها از این دانه ها در ترکیب ترشیجات استفاده می کنند. می توانید به خورش ها، ماست یا سالادهایتان نیز سیاه دانه بزنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

مقابله با خستگی با سیاهدانه
سیاه دانه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است؛ به همین دلیل باعث تقویت بدن شده و مانع از کاهش انرژی می شود. اگر مدتی است که از احساس خستگی مداوم شکایت دارید حتما روغن سیاه دانه را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چایتان چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید. این کار را به مدت 10 روز ادامه دهید. خواهید دید که به مرور انرژی از دست رفته برگشته و انرژی تان چند برابر می شود.

درمان سرطان روده بزرگ با سیاه دانه
این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین