|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
صدر اعظم آلمان در نشست خبری با پادشاه اردن تأکید کرد: با توجه به وضعیت یمن، دلیلی برای تغییر سیاست فروش سلاح به عربستان وجود ندارد.
  صدر اعظم آلمان در نشست خبری با پادشاه اردن تأکید کرد: با توجه به وضعیت یمن، دلیلی برای تغییر سیاست فروش سلاح به عربستان وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز سه شنبه در سخنانی در نشست خبری با حضور ملک عبدالله پادشاه اردن در برلین اعلام کرد: با توجه به وضعیت یمن، دلیلی برای تغییر سیاست فروش سلاح به عربستان وجود ندارد.

صدر اعظم آلمان در این نشست خبری ضمن درخواست از ایران برای بازگشت به برجام بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط آمریکا و انفعال اروپا در قبال واشنگتن ادعا کرد: فهرست طولانی از موارد دیگر مانند برنامه موشک‌های بالستیک و درگیری در سوریه از سوی ایران وجود دارد!

وی در ادامه خواستار تنش زدایی از طریق راه حل سیاسی در منطقه شد.

این در حالیست که یک منبع آگاه در دولت آلمان دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که توقف صادرات سلاح و تجهیزات نظامی این کشور به عربستان تمدید می شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، برلین دلیل این موضوع را «جنگ در یمن» و «مخالفت سوسیال دموکرات‌ها» با لغو مهلت قانونی توقف صادرات سلاح به عربستان اعلام کرد.

منبع آگاه مذکور در این خصوص گفت که دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توقف صادرات تسلیحات به عربستان را تمدید خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین