|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
انتظار می‌رود ۶۰ هزار نفر در این مدت از این نمایشگاه بین‌المللی دیدن کنند. در چنین شرایطی، عده‌ای از فعالان مدنی در دفاع از محیط زیست در حاشیه این نمایشگاه دست به اعتراض زده‌اند.
  دهها مخالف تخریب محیط زیست از سوی صنعت خودروسازی آلمان، با تجمع در ورودی های نمایشگاه خودرو در فرانکفورت خواهان تغییر ساختار حمل و نقل در شهرها شدند.

شبکه دویچه وله گزارش داد: نمایشگاه بین‌المللی خودرو «آی ای ای» (IAA) در شهر فرانکفورت آلمان برپاست. نمایشگاهی که قرار است تا روز ۲۲ سپتامبر ادامه داشته باشد.

انتظار می‌رود ۶۰ هزار نفر در این مدت از این نمایشگاه بین‌المللی دیدن کنند. در چنین شرایطی، عده‌ای از فعالان مدنی در دفاع از محیط زیست در حاشیه این نمایشگاه دست به اعتراض زده‌اند.

این گروه از فعالان مدنی که خود را «شن در جعبه دنده» نامیده‌اند، روز گذشته (یکشنبه) در ادامه اعتراضات خود، دو در اصلی ورودی این نمایشگاه را مسدود کردند.

روز شنبه ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) نیز هزاران نفر با تجمع در کنار محل برگزاری این نمایشگاه خواستار تغییر جدی در سامانه حمل و نقل شهری شدند.

سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی، تعداد شرکت کنندگان تظاهرات روز شنبه را ۲۵ هزار نفر اعلام کرده‌اند. این در حالیست که پلیس تعداد آنها را ۱۵ هزار نفر برآورد کرده است.
«اری کلی» سخنگوی این حرکت اعتراضی اعلام کرده است: «دیگر حاضر به شنیدن وعده‌های توخالی نیستیم. تا زمان ایجاد تحولی متناسب با محیط زیست در سامانه حمل و نقل به فعالیت و اعتراض خود ادامه خواهیم داد.»
شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی از جمله گفته‌اند که شرکت‌های خودروسازی تلاش لازم را برای کاستن از گازهای سمی و زیان‌بار به کار نمی‌گیرند.
آنها خواهان ایجاد فضای مناسب برای دوچرخه سواران و همچنین ایاب و ذهاب رایگان شهری شده‌اند.

به باور آنها فقط از این طریق می‌توان از زیان‌های ناشی از گازهای سمی خودروهای با سوخت فسیلی کاست.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین