|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
او بیشتر کودکی‌اش را با مادر و مادربزرگش در یک مزرعهٔ پنبه کار می‌کرد و در آن زمان دریافت که در خواندن استعداد دارد. به همین علت خواندن را در کلیسای روستا آغاز کرد.
 امروز گوگل لوگوی خود را به مناسبت تولد "بی‌بی کینگ" تغییر داد.

 گوگل با تغییر لوگوی خود یاد و خاطره افرادی را که در تاریخ ماندگار شده‌اند، گرامی می‌دارد و با استفاده از این ابتکار جالب خود سبب می‌شود کاربران با باز کردن صفحه گوگل، لبخند بزنند و این چهره‌های جهانی را بشناسند.

 امروز ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی زادروز ۹۴ سالگی "بی‌بی‌کینگ" است که گوگل به این مناسبت لوگوی خود را تغییر داد.

" رایلی بی‌کینگ "( Riley B. King) که معروف به "بی‌بی کینگ" است، نوازنده مشهور گیتار الکتریک در سبک بلوز بود که در سال ۱۹۲۵ میلادی در روستای اتا بنا در می‌سی‌سی‌پی زاده شد.

او بیشتر کودکی‌اش را با مادر و مادربزرگش در یک مزرعهٔ پنبه کار می‌کرد و در آن زمان دریافت که در خواندن استعداد دارد. به همین علت خواندن را در کلیسای روستا آغاز کرد.

مادر و مادر بزرگ کینگ بسیار دین‌دار بودند و او را همیشه برای مراسم دینی به کلیسا می‌بردند، در آنجا بود که او نخستین آموزه‌های موسیقی را از کشیش آنجا فرا گرفت.

کینگ از سال ۱۹۴۶ میلادی به صورت جدی روی نواختن گیتار کار کرد و پس از آن در شبکه‌های رادیویی فعالیت کرد.

وی در طول دوره فعالیت خود موفق شد ۱۷ بار جایزه معتبر گرمی را از آن خود کند و به یکی از معروف‌ترین  گیتاریست‌های برتر جهان تبدیل شود.

کینگ بیش از ۲۵ سال از بیماری دیابت نوع ۲ رنج برد. به همین دلیل در پیام‌های بازرگانی شرکت‌های مبارزه با دیابت شرکت می‌کرد.

این خواننده و نوازنده آمریکایی یک خلبان هم بود و در سال ۱۹۶۶ میلادی پرواز را آموخت و خودش برای رفتن به کنسرت‌هایش خلبانی می‌کرد. اما در سال ۱۹۹۵ میلادی، زمانی که هفتاد ساله شد، به توصیهٔ بیمه و مدیر برنامه‌هایش پرواز را کنار گذاشت.

کینگ در نهایت در ۱۴ مه ۲۰۱۵ میلادی در ۸۹ سالگی درگذشت.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین