|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه سیریک طولانی شده بود نیازمند یک الحاقیه بود که انجام شد.
  وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه سیریک طولانی شده بود نیازمند یک الحاقیه بود که انجام شد.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز (یکشنبه 24 شهریور) در حاشیه مراسم امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با اشاره به اینکه امروز به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی این قرارداد باید یک الحاقیه به منظور تمدید مدت آن تدوین می شد، گفت: در همین راستا امروز الحاقیه ای بین وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران و وزارت دارایی روسیه امضا شد.

وی افزود: بر اساس این قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و دویست میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث یک نیروگاه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو شامل مرور زمان شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا طی دو ماه آینده پایگاه‌های مورد نیاز برای احداث این نیروگاه تجهیز شده و امور اجرایی این قرارداد کلید بخورد.

وزیر نیرو به سایر اقدامات و پروژه های دیگری که با استفاده از وام دولتی روسیه قرار است عملیاتی شود، اشاره کرد و توضیح داد: از جمله این پروژه ها برقی کردن راه آهن اینچه برون- گرمسار است. البته این پروژه باید روال پروژه نیروگاه سیریک را طی کند که نسبت به این پروژه این نیروگاه عقب تر است. البته جلسات لازم بین وزارت راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر دارایی روسیه انجام شده و پیش بینی می کنیم امسال این قرارداد نهایی شود.

اردکانیان تصریح کرد: دو طرح دیگر نیز با همکاری روس ها به ثمر می نشیند که از جمله می توان به توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و یکی هم درباره نیروگاههای حرارتی اشاره کرد که مذاکرات آن انجام شده و قرارداد تجاری آن نیز به امضا رسیده است. این در حالی است که وزارت دارایی روسیه اعلام کرده مشکلی برای تامین منابع به صورت وام ندارد و انتظار داریم این دو قرارداد به ارزش ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو نهایی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین