|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که همسویی گسترده میان بغداد و مسکو توانایی مقابله با چالش‌های مشترک را تقویت خواهد کرد.
  سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که همسویی گسترده میان بغداد و مسکو توانایی مقابله با چالش‌های مشترک را تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد: سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به بغداد در روزهای هفتم و هشتم اکتبر آتی در چارچوب وقوع تحولات در سطح منطقه صورت می‌گیرد و وی در جریان این سفر، اوضاع را با سران سه قوه و محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق مورد بررسی قرار خواهد داد.

الصحاف در ادامه افزود: قرار است لاوورف در جریان این سفر خطرات و چالش‌های منطقه‌ای از جمله تشدید تنش میان تهران و واشنگتن و همچنین مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و تبادل حمایت مشترک میان بغداد و مسکو را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین خاطرنشان کرد: لاوروف در جریان سفرش به عراق با مسئولان این کشور در خصوص حمایت از تلاش‌های بغداد در سطوح مختلف در ارتباط با روابط میان دو کشور در سطح انرژی، سیاسی و دیپلماتیک رایزنی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همسویی گسترده میان بغداد و مسکو توانایی مقابله با چالش‌های مشترک را تقویت خواهد کرد و عراق و روسیه با هم در راستای برقراری ثبات در منطقه تلاش می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین