|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
این بخشنامه تاکید جدی است برای اینکه ما نحوه دادرسی اشخاص حقوقی را طوری تمشیت کنیم که ضمن احقاق حق، به هیچ عنوان روند فعالیت‌های اقتصادی، تولید و اشتغال با اشکالی مواجه نشود.

 سخنگوی قوه قضائیه درباره بخشنامه رئیس این قوه درخصوص «نحوه احضار اشخاص حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور»، اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی در سال رونق تولید به‌گونه‌ای است که ضمن بررسی موضوعات در چارچوب ضوابط قانونی، اخلالی در فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی به وجود نیاید.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در خبر ۲۱ سیما با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه درخصوص نحوه احضار اشخاص حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: منشاء صدور بخشنامه "نحوه احضار اشخاص حقوقی" الهام‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهتمام به مواد ۶۸۸ و ۶۸۹ قانون آئین دادرسی کیفری است که اهتمام کافی برای اجرای آن نمی‌شد.

اسماعیلی ادامه داد: این بخشنامه تاکید جدی است برای اینکه ما نحوه دادرسی اشخاص حقوقی را طوری تمشیت کنیم که ضمن احقاق حق، به هیچ عنوان روند فعالیت‌های اقتصادی، تولید و اشتغال با اشکالی مواجه نشود.

وی افزود: پیش از این وقتی طرح شکایتی علیه اشخاص حقوقی، بنگاه‌ها و مؤسسات صورت می‌گرفت با احضار مدیرعامل و تفهیم اتهام به او با دومشکل مواجه بودیم؛ یک اینکه بعضا در همان ابتدا مدیرعامل بازداشت می‌شد و این امر موجب اخلال در بنگاه اقتصادی می‌شد و دو اینکه با احضار مدیرعامل و پیگیری پرونده قضایی برخی از فعالیت‌های اقتصادی خصوصا کارگاه‌های بزرگ و برندهای مشهور تضعیف می‌شدند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این بخشنامه از بروز این قبیل موارد در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ کشور به‌ویژه در حوزه تولید و اشتغال پیشگیری می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین