|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
پادشاه سعودی در گفتگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن باطل دانستن اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی رود اردن به سرزمین‌های اشغالی، بر موضع ثابت عربستان در حمایت از آرمان و ملت فلسطین تأکید کرد.
پادشاه سعودی در گفتگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن باطل دانستن اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی رود اردن به سرزمین‌های اشغالی، بر موضع ثابت عربستان در حمایت از آرمان و ملت فلسطین تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) , سلمان بن عبدالعزیز روز پنج شنبه در گفتگوی تلفنی با محمود عباس گفت::تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق بخش‌هایی از اراضی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، باطل و مردود است. وی در این گفتگوی تلفنی طولانی به بیانیه مهم شورای وزیران سعودی در این خصوص اشاره کرد که در آن تأکید شده است اظهارات اخیر نتانیاهو با قوانین بین المللی مغایرت دارد و هر گونه تلاش برای قرار دادن ملت فلسطین در برابر عمل انجام شده که به زیان آن‌ها باشد، مردود خواهد بود. پادشاه سعودی همچنین ضمن تأکید دوباره بر موضع ریاض در حمایت از آرمان فلسطین افزود "ما در کنار شما ایستاده ایم و همراه هم و با رهبری حکیمانه شما از این بحران عبور خواهیم کرد و عربستان مواضع ثابت و اصولی خود را در حمایت از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن تغییر نداده است و هرگز تغییر نخواهد داد".

محمود عباس نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از پادشاه سعودی به خاطر مواضع تغییر ناپذیر او در قبال مسئله فلسطین و مقدسات آن، تأکید کرد "عربستان به لحاظ تاریخی همیشه در کنار ما ایستاده است و ملت فلسطین هرگز این حمایت‌های عربستان را از فلسطین و قدس فراموش نخواهد کرد". عباس همچنین از ملک سلمان به خاطر درخواست ریاض از وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست فوری در مکه مکرمه طی چند روز آینده برای مقابله با چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین تقدیر و تشکر کرد. عباس خطاب به ملک سلمان افزود: "هرگز موضع شما را در نشست ظهران که به نشست قدس شهرت یافت و هدف آن پیروزی مسئله فلسطین و قدس بود، فراموش نخواهیم کرد. ما از مواضع افتخار آمیز عربستان در این زمینه که از مقاومت ملت فلسطین در سرزمین خودشان دفاع و حمایت می‌کند، مطمئن هستیم".

این پایگاه خبری افزود: اظهارات جدید نتانیاهو مبنی بر ضرورت اعمال حاکمیت اسرائیل بر منطقه غور اردن (دره اردن) در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی که قرار است ۱۷ سپتامبر جاری برگزار شود، موجی از اعتراض‌های بین المللی را به همراه داشته است. در همین حال فلسطینی‌ها از اسرائیل می‌خواهند به توافقنامه‌های بین المللی احترام بگذارد. نتانیاهو هفته آینده وارد رقابت تنگاتنگ انتخابات پارلمانی می‌شود و امیداور است بتواند با پیروزی در این انتخابات، موفق به تشکیل کابینه جدید شود و ناظران معتقدند این مسئله ممکن است او را از محاکمه شدن به خاطر پرونده‌های فساد نجات دهد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین