|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه کار خود را به‌صورت رسمی آغاز و در ابتدا با دبیرکل این سازمان دیدار کرد.
  نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه کار خود را به‌صورت رسمی آغاز و در ابتدا با دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که در اواخر فوریه (اوایل اسفند 97) مدتی پس از استعفای «نیکی هیلی» به این سمت منصوب شد، امروز پنج‌شنبه رسماً کار خود را در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز کرد.

این دیپلمات 57 ساله که قبلاً سفیر آمریکا در کانادا بوده و در مذاکرات مربوط به توافق جدید نفتا (پیمان تجاری بین سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک) نقش مهمی ایفا کرده، در نخستین روز کاری خود به دفتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد رفت و با وی گفتگو کرد.

وی سپس در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: «من از ارزش‌ها و منافع آمریکا دفاع خواهم کرد و در کنار دوستان و متحدانمان خواهم ایستاد.»

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، نقش مهمی در سیاست خارجی دولت ترامپ ایفا می‌کرد. وی قبلاً در سمت‌های مهم دیگری عضو مجلس نمایندگان ایالت کارولینای شمالی و همچنین فرماندار این ایالت فعالیت کرده بود و از لحاظ سوابق سیاسی در مقایسه با جانشین خود یعنی کلی کرافت -که به جز کمتر از دو سال فعالیت به عنوان سفیر آمریکا در کانادا، سابقه مهم دیگری در کارنامه خود ندارد- بسیار باتجربه‌تر بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین