|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۷۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی اعلام کرد: قرار است ستاد تنظیم بازار در مجموع ۵۰۰ هزار جلد دفتر به استان تهران تخصیص دهد که روز چهارشنبه حواله آن صادر شده، در حالی که شهر تهران حداقل حدود ۱۵ میلیون جلد دفتر نیاز دارد.
  رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی اعلام کرد: قرار است ستاد تنظیم بازار در مجموع ۵۰۰ هزار جلد دفتر به استان تهران تخصیص دهد که روز چهارشنبه حواله آن صادر شده، در حالی که شهر تهران حداقل حدود ۱۵ میلیون جلد دفتر نیاز دارد.

بوی ماه مهر به مشام می‌رسد و کمتر از ۱۰ روز به بلند شدن صدای فریاد و بازی کودکانه در حیاط مدرسه مانده است؛ ماهی که شاید کفه دلچسب بودنش برای یونیفورم‌ پوش‌های دندان افتاده بیشتر از والدینی باشد که حالا برای خرید لوازم التحریر باید زیر چشمی دخل و خرجشان را بپایند.

امسال که افزایش قیمت‌ها بر کمتر کسی پوشیده است و خرید لوازم تحریر با کیفیت متوسط چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان آب می‌خورد، ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت این اقلام، ۱۵ میلیون جلد دفترچه دانش‌آموزی با نرخ دولتی یا همان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به بازار عرضه کرده است. طبق اعلام این نهاد دولتی، قیمت دفترها از هزار و ۷۰۰ تومان تا چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

شاید برای بسیاری از خانواده‌ها این سوال شکل گیرد که همه دفاتر در بازار با همین قیمت عرضه می‌شود؟

«موسی فرزانیان» رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی در این زمینه توضیح داد: ۱۵ میلیون جلد کفاف نیاز بازار کشور را نمی‌دهد، زیرا بالغ بر ۱۴۰ میلیون تا۱۵۰ میلیون جلد دفتر سرانه مصرف کشور است و تخصیص ۱۵ میلیون جلد یعنی برطرف کردن یک دهم نیاز کشور، با این اوصاف نباید انتظار کاهش جدی قیمت این اقلام را در بازار داشت .

فرزانیان افزود: صحاف‌هایی که دفتر تولید می‌کنند، پیشتر محصولاتشان را با انواع و اقسام جلد تولید و توزیع کرده‌اند؛ این صحاف‌ها بند کاغذ را با قیمت آزاد تهیه کرده‌اند و طبیعی است که قیمت محصولاتشان نیز متفاوت از قیمت دفاتر ستاد تنظیم بازار باشد.

وی معتقد است: چنانچه این صحاف‌ها دفاترشان را تولید نمی‌کردند، ۵۰۰ هزار دفتر پاسخگوی نیاز بازار نبود، کمبود دفتر وجود داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی درباره قیمت این دفاتر اعلام کرد: نمی‌توان قیمت دقیقی روی دفتر با نرخ آزاد گذاشت، زیرا دفاتر با ویژگی های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند، دفتر ۴۰ برگ ستاد تنظیم بازار که با قیمت یکهزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود، در بازار آزاد دفتر نزدیک به آن کیفیت را با قیمت دو هزار و ۷۰۰ تومان می‌توان تهیه کرد.

فرزانیان با اشاره به دفاتر تنظیم بازاری افزود: توزیع این دفاتر از روز ۲۳ یا ۲۴ شهریور ماه جاری با قیمت مصوب آغاز می‌شود؛ ۲۵۰ هزار جلد دفتر در سه نمایشگاه گفت‌وگو، خاوران و حکیمیه تهرانپارس و ۲۵۰ هزار جلد دفتر دیگر در سطح بازار تهران توزیع می‌شود.

به گفته وی، ستاد تنظیم بازار وعده داد ۵۰۰ هزار جلد دفتر دیگر را هم تهیه خواهد کرد که وضعیت تخصیص آن، اکنون مشخص نیست.

بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت دفتر ۴۰ برگ یکهزار و ۷۰۰ تومان، ۶۰ برگ دو هزار و ۵۰۰ تومان، ۸۰ برگ سه هزار و ۴۰۰ تومان و ۱۰۰ برگ چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین