|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت که آلمان برای خروج «آشفته» انگلیس از اتحادیه اروپا آمادگی کامل دارد.
  وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت که آلمان برای خروج «آشفته» انگلیس از اتحادیه اروپا آمادگی کامل دارد.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه گفته هنوز برای جلوگیری از خروج «آشفته» انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت وجود دارد، اما در صورتی که انگلیس بخواهد به این سمت حرکت کند برلین برای آن آمادگی کامل دارد.

وزیر خارجه آلمان که در مجلس سفلی کشورش صحبت می‌کرد گفت: «نظر ما این است که احتمال جلوگیری از برگزیت آشفته  وجود دارد، اما برگزیت اتفاق خواهد افتاد.»

وی اضافه کرد: «ما علاقه‌ای به برگزیت نداریم ولی هراسی هم از آن نداریم چون از مدت‌ها قبل برای آن، از جمله برای برگزیت آشفته آماده شده‌ایم.»

منظور از برگزیت آشفته، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافقات تجاری با این اتحادیه است.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس بارها اعلام کرده است برگزیت با توافق را به اجرای آن بدون حصول توافق ترجیح می‌دهد. از این رو تلاش داشت برای شرط اتحادیه اروپا جهت پذیرش توافق برگزیت به نام «ترتیبات پشتیبان» که شامل ضمانت جلوگیری از بسته شدن مرز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند بود یک طرح جایگزین پیدا کند. پارلمان انگلیس در زمان نخست‌وزیری «ترزا می» سه بار توافق حاوی ترتیبات پشتیبان را رد کرده بود.

در همین راستا، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه، با «لئو وردکار» همتای خود در جمهوری ایرلند دیدار کرد و طرح جایگزین پیشنهادی خود را با او در میان گذاشت. اما وردکار طرح او را غیرواقع‌گرایانه توصیف کرده و هشدار داد درصورت حذف ترتیبات پشتیبان بروکسل توافقی را با لندن تنظیم نخواهد کرد.

جانسون طبق اعلام قبلی قصد دارد در جلسه ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) اتحادیه اروپا شرکت کرده و توافق پیشنهادی خود را ارائه کند. اکنون باید دید جانسون از فرصتی که با تعلیق ۵ هفته‌ای پارلمان برایش فراهم می‌شود چه استفاده‌ای خواهد کرد. او مدعی است همچنان مقدار زمانی «ایده‌آل» برای رسیدن به توافق وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین