|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت را نقض می‌کند.
  رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت را نقض می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، عماد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در بیروت دیدار کرد.

طبق این گزارش، میشل عون در جریان دیدار با شنکر ابراز امیدواری کرد که آمریکا میانجی‌گری خود برای ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم صهیونیستی در جنوب را از سر بگیرد.

وی افزود: لبنان به قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند است اما در مقابل اسرائیل آن را نقض می‌کند.

میشل عوت در ادامه تصریح کرد: هرگونه تشدید تنش از سوی اسرائیل ثبات در مناطق مرزی را متزلزل می‌کند.

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به وضعیت آوارگان سوریه در کشورش نیز از واشنگتن خواست تا به بیروت برای تسهیل بازگشت این آوارگان به کشورشان کمک کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک همچنین با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام سفارت آمریکا در بیروت، شنکر در دیدار با حریری نیز بر اهمیت حفظ، امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان تأکید کرد.

همچنین قرار است که شنکر که این سفر اولین سفر وی به عنوان جانشین دیوید ساترفیلد به لبنان به شمار می‌رود، با جبران باسل، وزیر امور خارجه، نبیه بری، رئیس پارلمان و فرمانده کل ارتش لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

طبق اعلام سفارت آمریکا در بیروت، شنکر پس از دیدار با مقامات لبنان به عراق، اونس، اردن و عربستان سفر خواهد کرد.

قطعنامه ۱۷۰۱، به منظور پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان اسرائیل و لبنان در اوت ۲۰۰۶ در شورای امنیت صادر شد و پس از آن آتش بس بین دو طرف اجرایی شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی سوم شهریور ماه جاری با دو پهپاد ضاحیه جنوبی بیروت را مورد تجاوز قرار داد؛ یکی از این پهپادها سرنگون و یکی دیگر نیز منفجر شد. حزب‌الله نیز در پاسخ به این تجاوز یک هفته پس از آن، یک خودروی زرهی اشغالگران را در نزدیکی شهرک صهیونیستی "آویویم" هدف قرار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین