|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
هم‌زمان با افزایش حرف‌وحدیث‌هایی در عراق درباره لزوم خرید سامانه‌های پدافند هوایی از روسیه، یک مقام بلندپایه روس از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه کشورش به عراق خبر داد.
  هم‌زمان با افزایش حرف‌وحدیث‌هایی در عراق درباره لزوم خرید سامانه‌های پدافند هوایی از روسیه، یک مقام بلندپایه روس از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه کشورش به عراق خبر داد.

به گزارش فارس، «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، ماه آتی میلادی به عراق سفر می‌کند.

طبق گزارش وبگاه خبری «شفق نیوز» عراق، به گفته این مقام روس، «طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است سرگئی لاوروف، اکتبر (مهرماه) به عراق سفر کند».

بنا بر این گزارش، چندی است که مسکو و بغداد در حال برنامه‌ریزی برای سفر سران دو طرف از رئیس پارلمان گرفته تا نخست‌وزیر و رئیس جمهور، به دو کشور هستند.

گفته می‌شود که وزیران خارجه دو کشور در سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور که 75 ساله شده است، متقابلا در تماسی به یکدیگر تبریک گفته‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اخیرا اظهارنظرهایی در عراق درباره اقدام بغداد به خرید سامانه‌های پدافند هوایی از روسیه بیشتر شده است.

چندی پیش فالح الفیاض مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در سفری رسمی به روسیه رفت.

دو روز پیش، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از برخی منابع مطلع ادعا کرد که فالح فیاض در جریان سفر ماه گذشته خود به مسکو از مقام‌های روسی درخواست خرید سامانه «اس-300» یا «اس-400» را کرده است .

چندی قبل نیز برخی کارشناسان عراقی در واکنش به انفجارهای مشکوک زنجیره‌ای در پایگاه‌ها و مواضع نیروهای الحشد‌ الشعبی، خرید سامانه‌های پدافند هوایی از ایران و روسیه برای مقابله با عملیات‌ جاسوسی و بمباران‌های پهپادهای آمریکایی را خواستار شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین