|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
با توجه به توافق حاصل‌شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: شش‌هزار نفر در یک روز برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی با بیان این‌که ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین حسینی از روز جمعه، یکم شهریورماه آغاز شده است، افزود: درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ از روز جمعه یکم شهریورماه باز شده است و متقاضیان از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا با اینترنت خانگی می‌توانند به این سامانه وصل شوند و عملیات نام‌نویسی را انجام دهند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هزینه نام‌نویسی در سامانه اینترنتی سماح را رایگان اعلام کرد، اما گفت: زائران باید در زمان ثبت‌نام، هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه حق‌الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان خواهد بود که البته در صورت مراجعه نکردن به دفاتر خدمات زیارتی و اقدام شخصی برای ثبت‌نام، سه‌هزار تومان از این مبلغ کم می‌شود و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.

او ادامه داد: با توجه به توافق حاصل‌شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

رحمانی روند ثبت‌نام‌ اربعین را بدون مشکل ارزیابی کرد و یادآور شد: متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند، در غیر این صورت از خروج متقاضیان از مرز جلوگیری خواهد شد.

او با بیان این‌که اعزام زائران اربعین بدون روادید است اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است، گفت: مهر ورود و خروج باید در گذرنامه ثبت شود.

رحمانی با یادآوری این‌که نام‌نویسی در سامانه سماح تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه دارد، تاکید کرد: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین