|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
بر اساس یک گزارش دولتی، تداوم حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در خاک آلمان هزینه‌های سنگینی بر روی دست برلین گذاشته است.
 بر اساس یک گزارش دولتی، تداوم حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در خاک آلمان هزینه‌های سنگینی بر روی دست برلین گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، برلین طی ۷ سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار را برای استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در آلمان اختصاص داده است.

خبرگزاری آلمان بر اساس پاسخ دولت برلین به درخواست حزب چپ این کشور، از صرف بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای نظامیان آمریکا خبر داد. این مبلغ هزینه‌های مربوط به بازنشستگی کارکنان سابق، هزینه‌های نگهداری ساختمان‌ها و دیگر املاک این نظامیان را در بر می‌گیرد.

بنا به گزارش این خبرگزاری ۴۸۰ میلیون یورو برای هزینه‌های ساخت و ساز ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در آلمان صرف شده که این مبلغ تقریبا به طور خاص به حساب آمریکا اختصاص یافته است.

این گزارش بر اساس پاسخ وزارت دارایی آلمان به درخواست حزب چپ این کشور منتشر شد. گزارش خبرگزاری آلمان در حالی منتشر شد که پیش از این وزیر خارجه لهستان با پیشنهاد انتقال نیرو‌های آمریکایی از آلمان به کشورش مخالفت کرد.

آلمان با داشتن ۲۷ درصد از پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان، بیشترین پایگاه‌های نظامی این کشور را در خود دارد. بنا به گزارش‌های خبری، آمریکا حدود ۹۰۰ پایگاه نظامی در ۱۳۰ کشور جهان دارد که از این تعداد ۲۵۰ پایگاه در آلمان قرار دارد.

چندی پیش ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، آلمان را به خروج نیرو‌های نظامی از این کشور به دلیل عمل نکردن به تعهدات مربوط به هزینه‌های نظامی تهدید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین