|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
دو مقام آمریکایی ضمن تایید خبر سرنگونی پهپاد این کشور در آسمان یمن، گفتند این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از موشک زمین به هوای نیروهای یمنی هدف قرار گرفته است.
مقام‌های آمریکایی امروز (چهارشنبه)‌ سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین این کشور بر فراز یمن را تایید کردند.

به گزارش فارس،‌ دو مقام دولتی ایالات متحده به خبرگزاری «رویترز» گفتند که یک پهپاد نظامی آمریکایی مدل «MQ-9» صبح امروز در آسمان یمن هدف قرار داده شد.

طبق گفته‌های یکی از این مقام‌ها، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک موشک زمین به هوای نیروهای یمنی ساقط شده است.

بامداد امروز بود که پدافند هوایی انصارالله یمن یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی از نوع «MQ-9»، ساخت آمریکا را در استان «ذمار» سرنگون کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره توضیح داد، موشکی که این پهپاد ساخت آمریکا را ساقط کرد در داخل یمن تولید شده و به زودی در یک کنفرانس خبری از آن رونمایی خواهد شد.

این واقعه یک بار دیگر هم در تاریخ هفدهم خرداد تکرار شده بود، زمانی که پدافند هوایی ارتش یمن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با مدل مشابه (MQ-9) متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال پرواز بر فراز منطقه شهرستان «الدریهمی» واقع در استان الحدیده بود، منهدم کرد. (جزئیات بیشتر)

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین