|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۷۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
نخست وزیر انگلیس که تا چند روز دیگر با سران دو کشور آلمان و فرانسه دیدار می‌کند از این دو کشور خواست تا موضع خود درباره برگزیت را تغییر دهند.
 «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه از آلمان و فرانسه خواست تا موضع خود درباره برگزیت را تغییر داده و درباره یک توافق جدید برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مذاکره کنند.

در حالی که تنها 74 روز تا 31 اکتبر (9 آبان) زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است اختلاف لندن با بروکسل درباره توافق احتمالی هنوز به سرانجامی نرسیده است.

جانسون در جمع خبرنگاران در شهر ترورو در جنوب غرب انگلیس گفت: «چه با توافق و چه بی توافق آماده روز 31 اکتبر هستیم.»

وی ادامه داد:« دوستان و شرکای ما در آن طرف کانال تمایل اندکی برای تغییر موضع خود نشان داده‌اند، خوب من مطمئنم که آنها تمایل نشان خواهند داد.»

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوالی درباره دیدار روز چهارشنبه خود با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت:«امیدوارم که آنها آماده سازش باشند.»

جانسون ماه پیش در حالی جانشین «ترزا می» شد که نخست وزیر پیشین سه بار در کسب موافقت پارلمان درباره توافق خروج از اتحادیه اروپا شکست خورده بود.

جانسون تاکید کرده که انگلیس روز 31 اکتبر چه به توافق برسد و چه توافقی حاصل نشود از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اگر چه اکثریت پارلمان انگلیس پیشتر با هرگونه خروج بدون توافق انگلیس از این اتحادیه مخالفت کرده‌اند. جانسون از اتحادیه اروپا خواسته تا درباره توافق خروج مذاکره مجدد انجام شود اما این اتحادیه مذاکره مجدد را رد کرده است.

این در حالی است که صدر اعظم آلمان روز یکشنبه تاکید کرده است که برلین آماده مقابله با هرگونه اختلال ناشی از برگزیت است.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین