|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
با توجه به اعتراف صریح سارق به سرقت خودروها و بازگرداندن سه دستگاه از خودروهای مسروقه به مالباختگان، وی با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.
 رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای خودروهای «پاترول» خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری درباره دستگیری این سارق اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۷ روز هفتم ماه جاری مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که خودرو پاترولش به سرقت رفته‌ است، بنابراین پرونده برای رسیدگی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

وی با بیان اینکه در ادامه شاکی در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد گفت: شاکی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت که ساعت ۱۷ آن روز از خانه خارج شده تا سوار خودرواش شود اما متوجه شده که خودرواش در محلی که پارک کرده نیست و به سرقت رفته است؛ بر اساس اظهارات شاکی کارآگاهان به محل سرقت خودرو رفته و پس از بررسی محل متوجه شدند که دوربین مداربسته‌ای در محل وجود دارد، با بررسی محتوای دوربین مدار بسته تصویر چهره سارق به دست آمد و سارق به نام «مراد» که ۳۸ساله بود و چند سابقه کیفری در زمینه سرقت خودرو و مواد مخدر داشت شناسایی شد.


رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره دستگیری متهم اظهار کرد: با شناسایی متهم و هماهنگی با دادیار شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۱۵ مخفیگاه «مراد» در منطقه نظام آباد شناسایی شد و روز ۸مرداد ماه این سارق حرفه‌ای در یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شد. محل مخفیگاه این سارق نیز بازرسی و مشخص شد که دو خودرو پاترول در این محل وجود دارد.


سرهنگ چهری به انتقال مراد به پایگاه سوم اشاره کرد و گفت: در بازجویی‌های انجام شده متهم  ضمن اعتراف به سرقت به ۱۰ خودرو پاترول دیگر در محدودهای شرق و شمال شرق تهران اظهار کرد که  چون خودروها فاقد تجهیزات ایمنی بازدارنده از جمله دزدگیر، قفل فرمان ، قفل پدال و...  بودند، به راحتی قابل سرقت بودند؛ وی همچنین مدعی شد که یکی از خودروهای مسروقه را به شخصی بنام «فرهاد» در عوض ۱۰۰ دلار پول فروخته است بنابراین کارآگاهان پس از شناسایی فرهاد او را هم در مخفیگاهش واقع در نظام آباد دستگیر کردند. طی دستگیری این فرد نیز یک دستگاه خودرو پاترول از مخفیگاهش کشف شد.

وی افزود: سارق در دیگر اظهارات خود نیز مدعی بود که خودروهای سرقتی دیگر را پس از سرقت لوازم و محتویات داخل آن و قطعاتش به صورت رها شده در کوچه خیابان‌های خلوت رها می‌کرده و اموال مسروقه را به قیمت خیلی کم به افراد رهگذر می فروخته است که مبالغ بدست آمده را هم صرف مواد مخدر و خوشگذرانی می‌کرده است.


رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان اظهار کرد: با توجه به اعتراف صریح سارق به سرقت خودروها و بازگرداندن سه دستگاه از خودروهای مسروقه به مالباختگان، وی با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.


وی به شهروندان توصیه کرد که از پارکینگ عمومی و شخصی برای توقف‌های طولانی مدت استفاده کنند و با استفاده از تجهیزات بازدارنده از قبیل دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و جی پی اس از به سرقت رفتن وسایل نقلیه خود جلوگیری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین