|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۷۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه های مالی به فدراسیون ها در چند مرحله انجام شده و از امروز نیز تفاهم نامه ها مدنظر قرار می گیرد تا فدراسیون ها تکلیف خود را بدانند و مشخص شود که قسمتی از منابع توسط آن ها و قسمتی هم توسط دولت مدنظر قرار می گیرد و در این بین رشته های المپیکی در اولویت قرار دارند.
 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، اقدامات و فعالیت های حوزه معاونت قهرمانی و حرفه ای را تشریح کرد.

 محمدرضا داورزنی، در نشستی خبری که صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته دولت و با هدف ارائه گزارش اقدامات و فعالیت های حوزه معاونت قهرمانی و حرفه‌ای در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: سال ٩٨ سال است که فدراسیون ها باید در مدیریت منابع مالی تلاش کنند تا در این شرایط اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 وی ادامه داد: با وجود کمبودها در تلاش هستیم با کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رشته های مختلف ورزشی خود را برای المپیک ٢٠٢٠ آماده کنند و در شرایطی هستیم که قیمت تمام شده برخی فعالیت ها چند برابر شده است.  در  حوزه ورزش برون مرزی و انجام مسابقات دوستانه نیز شرایط به همین منوال است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از سال گذشته کار در مورد کشف استعدادهای ورزشی کشور آغاز شده تا این استعدادها بتوانند خمیرمایه ورزش ایران در رقابت‌های قهرمانی باشند،  گفت: سنین ١٢ تا ١٥ ساله را مدنظر قرار دادیم و توانستیم حدود ١٢ هزار نفر را در سامانه داشته باشیم. استعدادهایی کشف شدند که می‌توانند آینده ورزش کشور را بسازند و از ٣٠ مرداد تا ١٠ شهریور در ١٩ استان با حضور ٧٦٠ هزار نفر در ٩٩ رشته ورزشی به رقابت می پردازند و از این تعداد بانک استعداد ما از ٢٠٠٠ به ٥٠٠٠ نفر افزایش می یابد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه های مالی به فدراسیون ها در چند مرحله انجام شده و از امروز نیز تفاهم نامه ها مدنظر قرار می گیرد تا فدراسیون ها تکلیف خود را بدانند و مشخص شود که قسمتی از منابع توسط آن ها و قسمتی هم توسط دولت مدنظر قرار می گیرد و در این بین رشته های المپیکی در اولویت قرار دارند.

داورزنی درپاسخ به این سوال که کارمندان وزارت ورزش طبق قانون نمی توانند عضو هیئت مدیره باشگاه ها باشند درحالی که ایرج عرب در باشگاه برسپولیس مشغول فعالیت است، با اشاره به اینکه اینگونه نیست، گفت: موضوع این است که نباید دوشغله باشند و می توانند مامور شوند و در مورد پرسپولیس و استقلال نیز به عنوان دو شرکت وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر ورزش در حال مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی فدراسیون ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، خاطرنشان کرد: به صورت کلی بین ٢ تا ٢.٥ میلیارد تومان به فدراسیون های مختلف کمک شده است و در برخی رشته ها نیز حدود ٥ تا ٦ میلیارد تومان بوده است و در برخی رشته ها مانند کشتی این کمک ها بیش از ١٠ تا ١٢ میلیارد تومان بوده است و رشته های تکواندو و وزنه برداری نیز بین ٥ تا ٦ میلیارد تومان کمک مالی دریافت کرده اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: در فوتبال به دلیل برگزاری جام ملت های آسیا حدود ٢٦ الی ٢٧ میلیارد تومان کمک مالی صورت گرفته است و در مجموع ١٦٠ میلیارد تومان کمک مالی به فدراسیون های مختلف کمک مالی صورت گرفته است و در عین حال باید تاکید کنیم.

داورزنی مجددا در مورد اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: آقای سعادتمند استعفا دادند و مورد پذیرش قرار نگرفت و اینکه چه تصمیمی از سوی وزیر ورزش اتخاذ شود به ایشان بستگی دارد. واگذاری استقلال و پرسپولیس شعار نیست و تا زمانی که در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارند به بهترین شکل مدیریت می شوند و این دو باشگاه عملکرد مناسبی طی چند سال اخیر داشته اند و با توجه به اینکه دغدغه مردم هستند حساسیت ها در مورد آن ها رعایت می شود. طی چند روز تکلیف رییس هیئت مدیره باشگاه استقلال مشخص می‌شود.

وی افزود: اعضای هیئت مدیره از قوطی در نیامده اند و افراد با تجربه ای هستند و دوران از قوطی درآمدن گذشته است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین