|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۷۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از تکنولوژی نوینی که به طور کامل ساخت ایران است بهره می برد؛ باور قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می کشد.
 سامانه موشکی جدید ایران با عنوان "باور ۳۷۳" که از آن به عنوان "اس ۳۰۰" ایرانی یاد می‌شود، به گفته یک مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده تحویل و رونمایی شده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری ها رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی در این باره گفت:‌ هفته آینده از سامانه موشکی جدید رونمایی خواهد شد؛ باور ۳۷۳ را ساخته‌ایم که آماده تحویل به نیروهای مسلح است.

سامانه موشکی باور ۳۷۳ که به اس ۳۰۰ ایرانی معروف است، با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر از قابلیت های بیشتری نسبت به سامانه اس ۳۰۰ روسی بهره می برد.
مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از این اعلام کرده بودند که باور ۳۷۳ آزمایش های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با باور ۳۷۳ گفته است: موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از تکنولوژی نوینی که به طور کامل ساخت ایران است بهره می برد؛ باور قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می کشد.

سامانه باور ۳۷۳ از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با مدل‌های مشابه آمریکایی و روسی از نظر پرتابگر، رادار و موشک‌های خود دارد. این سامانه از رادار معراج چهار بهره می‌برد یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده‌است؛ این رادار نیز برای نخستین بار مرداد ماه ۹۵ همزمان با باور ۳۷۳ رونمایی شد.

سخنرانی امیر سرتیپ شعبانیان رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع نمازگزاران جمعه شیراز

هراس دشمن از قدرت موشکی ایران

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران جمعه شیراز گفت: در عرصه موشکی ترس دشمن از عرصه موشکی ما است، دشمن از عرصه موشکی به شدت هراس دارد.

امیر سرتیپ سعید شعبانیان ادامه داد: در عرصه موشکی تا شعاع ۲ هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را هدف قرار دهیم و این روزها روی دقت، قدرت تخریب و سرعت آن برنامه ریزی می‌کنیم و به نتایج مطلوبی رسیدیم.

وی گفت: در عرصه پدافند هوایی در مقطعی کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و برای دریافت سلاح اس ۳۰۰ دردسرهای زیادی کشیدیم که در نهایت تعداد محدودی به دست ما رسید و نهایت این که با دستان توانمند متخصصان ایران، سامانه باور ۳۷۳ ساخته شد.

در بهترین شرایط دفاعی قرار داریم

این مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت:‌با همت جوانان و شرکت های دانش بنیان و دانشمندان صنعت دفاعی، تلاش خصمانه دشمن در زمینه تحریم ایران به فرصت تبدیل شده و از این رو، امروز در بهترین شرایط دفاعی قرار داریم و تمامی نیازهای عرصه دفاعی و غیردفاعی را تامین می‌کنیم.

وی افزود: به لطف خداوند متعال و پایداری و ایستادگی ملت، برنامه‌ریزی‌های دقیق نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش و کوشش جوانان برومند در صحنه های مختلف علمی و دفاعی و ایثار و فداکاری ایثارگران و مدافعان حرم کشور در عرصه دفاعی و امنیتی در بهترین شرایط در ۴۰ سال گذشته قرار دارد.

وی افزود: ملت ایران در جنگ نرم و تروریسم اقتصادی که رژیم تروریستی آمریکا بر ما تحمیل کرده است نیز فائق خواهد آمد.

وی ادامه داد: در روزهای دفاع مقدس و اوایل انقلاب اسلامی حتی سیم خاردار را وارد می کردیم اما امروز صنعت دفاعی به جایی رسیده است که امروز نه تنها قادر به تامین کلیه نیازهای نیروهای مسلح هستیم بلکه قادر به صدور اقلام دفاعی و خدمات فنی به کشورهای مسلمان و همسایه هستیم.

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنعت دفاعی کشور نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه همه نیازهای داخلی نیروهای مسلح به بهترین شکل ممکن تامین کرده است.

وی افزود: وزارت دفاع تلاش خود را به سمت تامین نیازمندی فناورانه ناشی از خروج شرکت‌های خارجی از ایران معطوف کرده است.

دیگر خبری از گزینه‌های روی میز نیست

شعبانیان گفت: نیروهای مسلح با اقداماتشان باعث شدند ادبیات تهدیدات تغییر کند و دیگر از گزینه های روی میز خبری نیست و تهدیدات آن ها رنگ باخته است.

وی افزود: سیاست مقاومت فعال در مقابل زیاده خواهی های رژیم تروریست آمریکا در جنگ اقتصادی با مردم ایران، سیاستی از روی قدرت و اقتدار نیست؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط منفعلانه قرار ندارد بلکه در شرایط بسیار فعال و کنشگرانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه را که مقابل آن قرار گرفته بود با جسارت و شهامت و شجاعت آن ها در موضع ضعف قرار داده است.

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تروریست های آمریکایی به خوبی درک می‌کنند که دیگر دوره قلدری به پایان رسیده است.
شعبانیان تاکید کرد: خلیج همیشه فارس متعلق به کشورهای منطقه و ملت های آن است.

از مهندسی معکوس عبور کردیم

امیر سرتیپ شعبانیان افزود: در حال حاضر از مهندسی معکوس عبور کردیم، مهندسی معکوس به معنای آن است که ما یک وسیله ای را در اختیار داشته باشیم و آن را مونتاژ کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله ایده تا محصول هستیم، در روزهای اول مهندسی معکوس پنج تا هفت سال طول می کشید تا یک صنعت به نتیجه برسد اما امسال در آخرین معدل گیری ما به معدل دو سال رسیدیم یعنی یک نیاز را در سطح نیروهای مسلح تشخص داده می شود و ظرف دو سال با ورژن بالاتر توسط متخصصان داخلی ساخته و تحویل داده می شود.

وی گفت: در مقطع پایان جنگ و دوره بازسازی که دوره بلوغ و توسعه صنایع دفاعی محسوب می شود با ادغام صنایع وابسته به وزارت سپاه و وزارت دفاع گام موثری در این راستا برداشته شده است.

خبرهای خوش در صنعت دفاعی هوایی در راه است

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحبا اشاره به آخرین وضعیت صنایع دفاعی کشور در عرصه های مختلف اظهارکرد: سال گذشته در ۳۱ مرداد شاهد پرواز جنگنده کوثر بودید و بعد از آن که دشمنان خیلی تبلیغات کردند که این جنگنده همان جنگنده سابق تحویلی استکبار جهانی است که این ادعا نادرست بود؛‌ خط تولید این جنگنده را در یکی از شهرها در یکی از صنایع راه‌اندازی کردیم و در آینده نزدیک اخبار بسیار خوب و شیرینی در حوزه های هوایی در ساخت هواپیماهای سنگین به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

وی گفت: در حوزه دریایی ساخت انواع شناورها و زیردریایی ها در سال‌های گذشته در دستور کار بوده است که به عنوان نمونه، فاتح به عنوان یک زیردریایی فوق سنگین به آب اندازی شد و در آب های سرزمینی ما مشغول انجام وظیفه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین