|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۷۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری شخصی خبرداد که با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی، اقدام به دوست‌یابی غیرمتعارف و ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی کرده بود.
رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری شخصی خبرداد که با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی، اقدام به دوست‌یابی غیرمتعارف و ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی کرده بود.

 سرهنگ مهدی دانش پور گفت: با رصد و پایش مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان اداره پیشگیری از جرم پلیس فتا استان کردستان مشاهده شد شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی اقدام به دوست‌یابی غیرمتعارف و ترویج فساد و فحشاء می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده قضایی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی انجام‌شده مشخص شد مدیر گروه فردی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان است که با راه‌اندازی گروهی در پیام‌رسان تلگرام با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ عضو در زمینه دوست‌یابی و ارتباط دادن جوانان به شیوه‌های مختلف و  مغایر با فرهنگ و سنت‌های جامعه، اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌کنند.

وی اظهار داشت: با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه وی توقیف شد که درتحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی در اظهارات خود گفت: با خط معلوم در شبکه اجتماعی تلگرام جهت انجام تبلیغات و جذب افراد اقدام به تشکیل گروه تلگرامی کرده و زمینه دوستی با جنس مخالف را در آن فراهم آورده و مرتکب جرم شدم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این‌که خانواده‌ها باید الگوهای سنتی و فرهنگی ناب خود را که باعث استحکام زندگی می‌شود را آموزش دهند، اظهار کرد: ازآنجاکه بسیاری از اسامی و تصاویر افراد در شبکه‌های اجتماعی جعلی و سرقتی است کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید به هر درخواست دوستی پاسخ مثبت دهند، زیرا این می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات بزرگی ازجمله هتک حیثیت و اخاذی در آینده باشد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان عنوان کرد: با توجه به تخلفات اینترنتی که به‌کرات در بستر شبکه‌های پیام‌رسان و با پوشش دوستی پیش‌آمده می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که کاربران باید رعایت کنند محدودسازی دوستی‌ها و عدم اعتماد بی‌جا در این فضا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین