|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
اکثر فدراسیون‌ها در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ اظهارنامه امضا نکردند. اما وزارت ورزش این کار را رها نکرده و با اداره مالیات در ارتباط است تا این مشکل را به بهترین شکل حل کند. فدراسیون‌ها با وزارت ورزش تفاهم‌نامه دارند و در این تفاهم‌نامه مشخص می‌شود درآمدها در کجا خرج شود و بازرس نیز بر عملکرد ‌آنها نظارت دارد.
  معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال برنامه‌ای ندارم اما اگر شرکت کنم ابتدا از سمتم در وزارت ورزش استعفا می‌دهم.

«محمدرضا داورزنی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال آیا زمان انتخابات والیبال را شما باید تعیین کنید؟ گفت: اصلا اینطور نیست. 9 شهریور زمان آغاز ثبت نام است و بعد از تایید صلاحیت انتخابات برگزار می‌شود. تصمیمی برای شرکت در انتخابات فدراسیون والیبال ندارم و اگر بخواهم ثبت نام کنم از معاونت وزارت ورزش استعفا می‌دهم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات مالی پیش روی فدراسیون‌ها اعلام کرد: یکی از وظایف فدراسیون‌ها این است که در کنار اقدامات خود، شرایط حضور اسپانسرها را هم فراهم کنند. قهرمانان ملی و جهانی ما در رشته‌هایی مانند دو و میدانی حضور دارند و حضور حامیان مالی و دیده شدن در کنار این قهرمانان کمک متقابل به هر دو طرف خواهد کرد. رشته‌های المپیکی ما بدون حامیان مالی نمی‌توانند به همه اهداف خود برسند. فدراسیون‌هایی که از این حامیان مالی بیشتر استفاده می‌کنند، موفق تر می‌شوند.

وی با اشاره به مسدود شدن حساب برخی از فدراسیون‌ها عنوان کرد: موضوعات مالیاتی مشکل فراگیر تمام فدراسیون‌هاست و برخی از این فدراسیون‌ها مشکل بیشتری دارند. اکثر فدراسیون‌ها در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ اظهارنامه امضا نکردند. اما وزارت ورزش این کار را رها نکرده و با اداره مالیات در ارتباط است تا این مشکل را به بهترین شکل حل کند. فدراسیون‌ها با وزارت ورزش تفاهم‌نامه دارند و در این تفاهم‌نامه مشخص می‌شود درآمدها در کجا خرج شود و بازرس نیز بر عملکرد ‌آنها نظارت دارد.

داورزنی با اشاره به آماده‌سازی ورزشکاران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصریح کرد: برای یک ورزشکار باید میلیون‌ها تومان هزینه شود تا آماده شود و این نشان می‌دهد که بودجه زیادی باید صرف شود. این را می‌پذیریم که برخی از ورزشکاران که شغل‌شان ورزش است با مشکلاتی مواجه هستند و می‌طلبد که فدراسیون‌ها از طریق حامیان مالی شرایط خوبی را رقم بزنند. در این زمینه به کسانی که سهمیه کسب کردند به مدت ۱۲ ماه حقوق پرداخت می‌شود و کسانی که حتی اسفند امسال سهمیه کسب کنند حقوق یکسال پرداخت می‌شود.

وی در مورد اینکه ظاهرا وزارت ورزش نمی‌تواند روسای دوتابعیتی را برکنار کند، گفت: قاطعانه می‌گویم که هیچ رئیس فدراسیونی نمی‌تواند دوتابعیتی باشد و به زودی در این مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک گفت: پیش‌بینی کارشناسان این بود که  در روسیه شانس کمی برای صعود به المپیک داریم اما اگر می‌توانستیم در این مسابقات کسب سهمیه کنیم با جوانان خود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کردیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین