|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
تحلیلگر شبکه خبری "ان.بی.سی نیوز" با بیان اینکه اکنون وضعیت آرای این دست از رای دهندگان آمریکایی نسبت به ترامپ به شدت تغییر کرده، تصریح می کند که این موضوع پیامدهای عمیقی برای احتمال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بدنبال خواهد داشت.
  تارنمای خبری "هیل" (thehill) گزارش داد: براساس پیش بینی استراتژیست های سیاسی، ایالت هایی که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در آنها با اختلاف زیادی پیروز شد، با توجه به تغییر نظر آن دسته از رای دهندگانی آمریکایی که ساکن حومه های شهری در این ایالت هستند، وی آرای این ایالت ها را در انتخابات 2020 از دست خواهد داد.

هیل روز چهارشنبه با انتشار این خبر افزود: تحلیلگر شبکه خبری "ان.بی.سی نیوز" با بیان اینکه اکنون وضعیت آرای این دست از رای دهندگان آمریکایی نسبت به ترامپ به شدت تغییر کرده، تصریح می کند که این موضوع پیامدهای عمیقی برای احتمال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بدنبال خواهد داشت.

به گزارش هیل، نتایج نظرسنجی مشترکی که به تازگی توسط نشریه "وال استریت ژورنال" و شبکه  خبری "ان.بی.سی نیوز" در این زمینه انجام شده نشان می دهد که از هر 6 شهروند آمریکایی ساکن در حومه شهرهای آمریکا، پنج نفر نظر مساعدی نسبت به ترامپ نداشته و آرای او پایین تر از حد انتظار قرار دارد.

کارشناسان بر این باورند که این آمار مسیر وی برای انتخاب دوباره ناهموار می سازد.

"تری مادونا" (Terry Madonna) کارشناس امور نظرسنجی از کالج "فرانکلین اند مارشال" (Franklin & Marshall) واقع در ایالت پنسیلوانیا دراین باره گفت: هرچند تا انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا زمان زیادی باقی مانده اما احساس من این است که تغییر تمایل به حزب دموکرات در میان رای دهندگان ساکن در حومه های شهری برای وی (ترامپ) بسیار دشوار است.

بنابراین گزارش ترامپ توانسته بود در انتخابات ۲۰۱۶ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا ۴۴ هزار رای به دست آورد و همینطور توانسته بود در ایالت های "میشیگان" و "ویسکانسین" نیز در آن زمان برنده شود.

"پاتریک موری" (Patrick Murray) مدیر  موسسه نظرسنجی "دانشگاه مونماوث" (Monmouth University) ایالت نیوجرسی در این مورد گفت: تغییر صورت گرفته در آرا ساکنان حومه شهرهای آمریکا بدین معنا است که مکان های بسیاری وجود دارد که ساکنان آنها می توانند به سادگی آرای خود را به سمت دموکرات ها تغییر دهند،  جبران آرای این قشر از جامعه و آرای ساکنان حومه شهرها برای شخص ترامپ بسیار بحرانی خواهد بود.

هیل نوشت: بسیاری از استراتژیست های حزب جمهوریخواه چنین مشکلی را تصدیق می کنند اما نظرات مختلفی در زمینه علت این تغییر آرا در این بین وجود دارد."لیز مائیر" (Liz Mair) استراتژیست جمهوریخواه در باره علت این واقعه گفت: یکی از مواردی که بسیار به آن توجه شد این است که یک حس شدیدی از خستگی در میان آحاد مردم دیده می شود، مردم خسته هستند، مردم آمریکا احساس خوبی نسبت به دونالد ترامپ زمانی که شومن برنامه "کارآموز" بود داشتند و آن برنامه فقط دو ساعت در هفته بود اما اکنون آنها شاهد این شو در تمام مدت ۲۴ ساعت هفته هستند.

بنابراین گزارش، نتایج نظرسنجی ها در سال ۲۰۱۶ نشانی می داد که ترامپ آرای رای دهندگان در حومه شهرها را با چهار درصد اختلاف بیشتر از رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون برده بود، اما در انتخابات میاندوره ای ۲۰۱۸ این آرا بین دموکرات ها و جمهوریخواهان به دو قسمت مساوی شده بود.

هیل ادامه داد: در انتخابات ۲۰۱۶، ترامپ توانست آرای رای دهندگان سفید پوست تحصیل کرده را با سه درصد اختلاف نسبت به هیلاری کلینتون ببرد، در آن زمان ۴۸ درصد رای دهندگان سفید پوست به ترامپ و ۴۵ درصد نیز به هیلاری کلینتون رای داده بودند، اما در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ این میزان تغییر یافت زیرا ۵۳ درصد از این گروه از رای دهندگان آمریکایی به دموکرات ها و ۴۵ درصد به جمهوریخواهان رای دادند که اختلاف آرا هشت درصدی این بار به نفع دموکرات ها بود.

نتایج تازه ترین نظرسنجی های به عمل آمده توسط وال استریت ژورنال و «ان.بی.سی نیوز» که در ماه اخیر به عمل آمد، نشان می دهد که ترامپ در مجموع سه درصد پایین تر از حد نصاب در میان رای دهندگان ساکن حومه های شهرها طرفدار دارد.

موری از دانشگاه مونماوث در این باره گفت: شواهد کاملا واضح است که در انتخابات میاندوره ای ۲۰۱۸ تغییر نظر عمده ای بین رای دهندگان آمریکایی ساکن در حومه های شهرها دیده می شود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا توانست از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال،  با کسب ۳۰۴ آرا الکترال در قبال ۲۲۷ رای الکترال هیلاری کلینتون به پیروزی دست یابد، این درحالی بود که آرای مردمی رقیب دموکرات وی در آن دور از انتخابات بیش از وی بود.

آرای مردمی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی بالغ بر ۶۵ میلیون و ۸۵۳ هزار رای بود، آرای مردمی ترامپ به مراتب کمتر یعنی، ۶۲ میلیون و ۹۸۴ هزار رای بود.

پیروزی ترامپ باعث شوک کارشناسان و تحلیگران سیاسی شد و اعتراض سراسری در تمامی آمریکا را برای مدت ها به همراه داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین