|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
عفو بین‌الملل تاکید کرد، عربستان پس از موارد بزرگ نقض حقوق بشر، ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار این کشور در استانبول و جنگ علیه یمن تلاش می‌کند با اینگونه اقدامات چهره خود را پاک کند.
 عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از برگزاری مسابقات جهانی بوکس در عربستان، تاکید کرد، چنین رویدادهایی در لاپوشانی کردن سابقه عربستان در نقض حقوق بشر نقش موثری دارند.

به نقل از روزنامه عربی ۲۱، این سازمان در بیانیه خود تصمیم ریاض برای میزبانی از مسابقه دو بوکسور انگلیسی و آمریکایی و اختصاص محلی برای برگزاری این مبارزه را محکوم و تاکید کرد، چنین اقداماتی نقش موثری در تحت الشعاع قرار دادن کارنامه عربستان در نقض حقوق بشر دارند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد، عربستان پس از موارد بزرگ نقض حقوق بشر،  ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار این کشور در استانبول و جنگ علیه یمن تلاش می‌کند با اینگونه اقدامات چهره خود را پاک کند.

رئیس کمپین‌های عفو بین‌الملل در انگلیس اظهار کرد: آنتونی جوشوا (بوکسور انگلیسی) باید قوانین حقوق بشر را بداند و باید برای گفت‌وگو درباره کارنامه سیاه حقوق بشر در عربستان آماده باشد.

وی افزود: اگر جوشوا با اندی رویز (بوکسور آمریکایی مکزیکی الاصل) در عربستان مبارزه کند، احتمالا فرصت دیگری برای مسؤولان عربستانی ایجاد می‌شود تا از طریق ورزش چهره کثیف خود را بشویند.

ایدی هرن، مدیر تبلیغاتی مبارزات بوکس انگلیس در پاسخ به انتقادات عفو بین‌الملل از میزبانی عربستان از مسابقه یاد شده ضمن اشاره به مسابقات جهانی دیگری که عربستان پیش از این میزبان آنها بوده، اظهار کرد: صحبت‌های بسیاری درباره محل برگزاری مسابقه وجود دارند، ما باید جایی می‌رفتیم که بوکس را باور داشته باشند.

ریاض، پایتخت عربستان در تاریخ هفتم دسامبر آتی میزبان مبارزه‌ای میان این دو بوکسور انگلیسی و آمریکایی خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین