|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۷۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
نماینده پلدختر ادامه داد: پل هایی که منطقه شرق و غرب رودخانه را به یکدیگر وصل می کردند، تخریب شده اند، سه پل هنوز ساخته نشده است و بنده آن ها را به وزیر راه نشان دادم اکنون انتظار است سریع تر این پل ها ساخته و مشکل ارتباطی بر طرف شود.
 نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به گذشت ۵ ماه از سیل، آخرین وضعیت بخش کشاورزی، مسکونی، اصناف و روستایی منطقه را توصیف کرد.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر بیان کرد: یکی از مشکلات موجود برای افرادی است که منازل آن ها کاملا تخریب شده است و سرعت ساخت و ساز خانه های تخریب شده با توجه به نزدیک بودن فصل سرما پایین است و با این روند قطعا به نتیجه نخواهیم رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش کشاورزی حجم خسارات بسیار گسترده است و برآوردی که دولت برای پرداخت خسارات داشته است در مقایسه با خسارات وارده اصلا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: تفاوتی در بخش کشاورزی بین لرستان با خوزستان و گلستان است و آن اینکه در خوزستان و گلستان شاهد آب گرفتگی بودیم و کشت کشاورزان از بین رفته است و دولت نیز بابت کشت به آن ها خسارات پرداخت می کند، اما در پلدختر و معمولان کلا به زیرساخت‌های کشاورزی آسیب وارد شده است و زمین یا تاسیسات کشاورزی را آب برده است. لذا خساراتی که دولت می خواهد بپردازد اصلا به جایی نخواهد رسید و مردم از این بابت نگران و ناراحت هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر در بخش اصناف نزدیک به هزار واحد صنفی خسارت دیده اند. بنده به وزیر صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد دادم تا اطلاعات دقیق در اختیار اصناف کشور قرار گیرد تا آن ها به اصناف خسارت دیده کمک کنند و بخشی از خسارات از طریق کمک های مردمی جبران شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود برای خودروهای خسارت دیده در سیل بیان کرد: خودروهایی در سیل به طور کلی مفقود شده است یا خودروهایی که حدود ۳ متر زیر گل بوده اند اما تا این لحظه حتی یک ریال خسارت بابت خودروهای خسارت دیده به صاحبان این خودروها پرداخت نشده است.

نماینده پلدختر ادامه داد: پل هایی که منطقه شرق و غرب رودخانه را به یکدیگر وصل می کردند، تخریب شده اند، سه پل هنوز ساخته نشده است و بنده آن ها را به وزیر راه نشان دادم اکنون انتظار است سریع تر این پل ها ساخته و مشکل ارتباطی بر طرف شود.

وی افزود: راه های روستایی نیز خسارت دیده اند و قطعا پس از اولین بارندگی با مشکل روبه رو خواهند شد. باید فکری به حال این راه شود. جاده اصلی خرم آباد و پلدختر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد اما انتظار است در بازسازی این جاده تسریع شود.

کاظمی در پایان گفت: در خصوص منازل تعمیری که حدود ۸۰ درصد از خسارت دیدگان را تشکیل می دهند اقدامات لازم انجام شده و بعضا پایان کار ساماندهی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین