|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۷۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
فرمانده پلیس راه کشور گفت: ایمن سازی راه‌های مواصلاتی، موجب کاهش ۹۵ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات می شود.
 فرمانده پلیس راه کشور گفت: ایمن سازی راه‌های مواصلاتی، موجب کاهش ۹۵ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات می شود.

به گزارش ایسنا، سید تیمور حسینی، ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های قم در تالار امام جواد استانداری قم عنوان کرد:عوامل مهمی در ایمنی راه‌های مواصلاتی و کاهش تصادف و سوانح جاده ای نقش ایفاء می کنند که از این میان ایمن سازی راه‌های مواصلاتی، موجب کاهش ۹۵ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای می‌شود.

وی اظهار کرد: باید در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل و بهره گیری از تجهیزات نوین در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات لازم انجام بگیرد زیرا هر یک سهم مهمی در کاهش تصادفات دارند.

وی با بیان اینکه نیاز به راهبردهای کارآمد و اساسی در ارتقای کیفیت وضعیت ترافیکی راه‌های کشور و مهندسی ترافیک داریم، عنوان کرد: از سال ۸۵ با تدابیر لازم شاهد کاهش تلفات حوادث ترافیکی بوده‌ایم که نشان می دهد می توان عوامل مختلف در بروز تصادف را شناسایی و رفع کرد.

وی گفت: نهضت بزرگی در قالب تغییرات چشمگیر و تحولات اساسی در وضعیت راه‌های کشور اتفاق افتاد و باید در جهت کاهش تلفات، سایر عوامل را نیز رفع کنیم.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: در برخی از محورهای کشور اولین خطا همان آخرین خطا محسوب می شود و به راحتی جان افراد به مخاطره می افتد، اگر در محوری گره‌های ترافیکی وجود دارد باید دید چه طرح‌های عمرانی می تواند موجب بهبود راه و کاهش تلفات و ترافیک شود.

وی بیان کرد:همچنین باید به کاهش خطای انسانی و بهبود وضعیت رانندگی در جاده‌ها توجه داشت، بی شک راه و نوع وسیله نقلیه و عوامل انسانی هر یک سهم مهمی در تصادفات دارند.

حسینی اظهار کرد: هر یک از راه‌های مواصلاتی در استان‌های مختلف دارای شرایط خاص خود هستند و نمی توان نسخه واحدی را برای همه راه‌ها و معابر در سطح کشور پیچید و باید نگاهی کارشناسانه در شناخت عوامل ترافیکی داشته باشیم.

وی گفت: خودروهای ناایمن نیز یکی از عوامل مهم در بروز تصادف است، گاهی دو خودرو در یک شرایط دچار تصادف می شوند اما آمار تلفات در خودروی ناایمن بیشتر است.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: البته بر اساس بسیاری از تحلیل‌ها،عامل انسانی نقش مهمی در تصادفات دارد و نمی توان از سهم خطای انسانی در تصادف غفلت کرد.

گفتنی است در این جلسه طرح ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان قم با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین