|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به دخالت آمریکا در منطقه هنگ کنگ گفت: آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات روابط بین المللی، بی درنگ دست از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین بر دارد.
 سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به دخالت آمریکا در منطقه هنگ کنگ گفت: آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات روابط بین المللی، بی درنگ دست از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین بر دارد.

«هوا چون یینگ» روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: اخیرا آمریکا در امور هنگ کنگ به اظهارات غیر مسئولانه و اقدامات تحریک آمیز در جهت سیاه جلوه دادن سفید پرداخته است و سیاستمدارن و دیپلمات های این کشور با اعضای «نه به خاک اصلی و استقلال برای هنگ کنگ» تماس گرفته و دولت چین را به اتهامات بی پایه متهم کرده اند و اقدامات خشونت آمیز و غیرقانونی در هنگ کنگ را برانگیخته اند که به ثبات و شکوفایی هنگ کنگ آسیب جدی وارد کرده است.

وی گفت: این همه واقعیات واضح وجود دارد بار دیگر از آمریکا سؤال می کنم که با چه قصدی این کار را انجام دهد؟ می خواهد با استفاده از امور هنگ کنگ به چه هدفی برسد؟

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: هنگ کنگ بخشی از سرزمین چین است و امور هنگ کنگ کاملاً از امور داخلی چین است.
«هوا چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین

«کری لم» رییس اداری منطقه هنگ کنگ نیز امروز سه شنبه پیش از شرکت در نشست اداری هنگ کنگ با اشاره به تظاهرات گسترده غیرقانونی یک هفته گذشته اعلام کرد: تظاهرکنندگان با نادیده گرفتن قانون و با هدف تخریب قانونمداری به نهادهای اجرای قانون از جمله پلیس حمله کردند.

وی افزود: قانونمداری از مهمترین ارزش های اصلی هنگ کنگ بوده، اما در حال حاضر، جامعه هنگ کنگ به شدت آسیب دیده است و احیا نظم عادی به زمانی طولانی نیاز دارد.

کری لام با نگران کننده خواندن تحولات یک هفته گذشته گفت: اکنون هنگ کنگ شاهد تخلفات گسترده برای تخریب تاسیسات است که از جمله آن می توان به انسداد تونل های زیر دریایی و راه آهن اشاره کرد که تاثیرات منفی زیادی برای زندگی مردم ایجاد کرده است.

تظاهر کنندگان روز دوشنبه با تجمع در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، باعث تعطیلی این فرودگاه شدند تظاهرکنندگان همچنین به کلانتری ها و پلیس حمله کردند.
«کری لم» رییس اداری منطقه هنگ کنگ

رییس اداری منطقه هنگ کنگ ادامه داد: برخی خلافکاران به منظور تخریب قانونمداری هنگ کنگ، گستاخانه به نهادهای قانونی از جمله پلیس حمله کرده و سخنانی برای ایجاد دشمنی علیه پلیس بیان کرده اند و با شایعه پراکنی و انتشار تصاویر نادرست به ماموران پلیس حمله کردند.

کری لام گفت: پلیس هنگ کنگ که شمار آنها 30 هزار نفر است، پایه مهم قانونمداری هنگ کنگ است مایه خشم اینکه حملات علیه بستگان پلیس نیز صورت گرفته است با توجه به تحولات یک هفته گذشته، از خطرناکتر شدن جامعه هنگ کنگ که در گذشته به احترام به قانون و قانونمداری معروف است، بسیار نگرانم.

او گفت: هنگ کنگ همیشه یک شهر باز، آزاد، همبسته و با رشد ثبات اقتصادی است ولی با این اعتراضات در زمینه های مختلف آسیب خواهد دید و احیا نظم عادی هنگ کنگ احتمالاً به زمانی طولانی نیاز خواهد بود.

رییس اداری هنگ کنگ در بخش دیگری از سخنان خود بر مخالفت با خشونت، حفظ قانونمداری و احیاء نظم اجتماعی تاکید کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین