|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا دو میلیون نفر در شب و روز عید غدیر اطعام خواهند شد.البته با توجه به استقبال و مشارکت مردم، این میزان ممکن است به دو و نیم تا سه میلیون نفر نیز افزایش یابد.سعی می‌کنیم طرح «هر خانه، یک غذا» به منظور مشارکت همه در ثواب اطعام غدیر را نیز اجرا کنیم.
 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اسامی روزها و شعاردهه امامت و ولایت را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،حسین ظریف منش که به اتفاق سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر،برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت را تشریح می‌کرد، توضیح داد: از روز دوشنبه ۲۱ مردادماه تا  روز ۳۰ مردادماه به ترتیب روزهای «توحید، اطاعت، بندگی»، «ولایت ضامن اجرای گام دوم انقلاب»، «ولایت محور وحدت اسلامی»، «ایثار و دفاع از حریم ولایت»، «ولایت، عدالت و انتظار»، «ولایت، هدایت و عزت اسلامی»، «ولایت و مردم سالاری دینی»، «ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی»، «غدیر، امامت و ولایت» و «قرآن و عترت» نامگذاری شده است.

وی همچنین تکریم و تحکیم شعائر اسلامی و بهره‌مندی از واقعه غدیر برای انسجام اسلامی و حدت بین مسلمانان را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت برشمرد.

به گفته وی،شعاری که برای دهه امامت و ولایت امسال انتخاب شده است،«لبیک یا رسول الله (ص)» است.

ظریف منش اعلام کرد: وزارتخانه‌ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان‌های قدس رضوی، شاهچراغ، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، شهرداری‌ها، اتاق اصناف، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز رسیدگی به امور مساجد در ساماندهی در برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت همکاری دارند.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا دو میلیون نفر در شب و روز عید غدیر اطعام خواهند شد.البته با توجه به استقبال و مشارکت مردم، این میزان ممکن است به دو و نیم تا سه میلیون نفر نیز افزایش یابد.سعی می‌کنیم طرح «هر خانه، یک غذا» به منظور مشارکت همه در ثواب اطعام غدیر را نیز اجرا کنیم.

ظریف منش،توجه ویژه به جوانان، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نسبت به فلسفه غدیر،تبلیغ و تبیین فضائل حضرت علی (ع)،ترویج زیارت جامعه کبیره،زیارت امین‌الله،و خطبه غدیر را از نیز از جمله سیاست‌های در نظر گرفته شده در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت نام برد و گفت: در راستی دستیبابی به اهداف و سیاست‌ها مد نظر برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد که برگزاری همایش‌های علمی در داخل و خارج کشور، اطعام دو میلیون نفر،جشنواره‌های هنری،کارگاه‌های غدیرشناسی،انتشار کتب و نشریات از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

در ادامه این نشست،سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به نحوه آغاز بازسازی واقعه غدیر گفت: این کار به سال ۸۹ باز می‌گردد که آن سال با عید غدیر و روز بسیج مقارن شده بود به همین خاطر واقعه غدیر در جوار کوه خضر نبی(ع) و مسجد جمکران با مشارکت گسترده مردمی بازسازی شد. واقعه غدیر طی ۹ سال گذشته  با هدف گسترش فرهنگ ولایت در ۹۶۲ نقطه کشور بازسازی شده و هر سال رشد کمی و کیفی آن هستیم.واقعه غدیر امسال نیز در ۱۳۰ نقطه کشور بازسازی خواهد شد و نزدیک به ۶۲ هزار نفر هنرور و دست‌اندرکار در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گفته تاکنون بیش از دو میلیون نفر از مردم از برنامه‌های بازسازی واقعه غدیر دیدن کرده‌اند و نماد دوستی و همدلی بین اهل تسنن و اهل تشیع محسوب می‌شود و ۳۰ نقطه از مناطق اهل‌سنت ‎‌نشین هم مجری برنامه بازسازی غدیر خواهند بود.

سردار سلیمانی همچنین گفت: در سال 1395 بازسازی واقعه غدیر در کشورهای عراق و سوریه انجام شد و با توجه به پیشنهادات رسیده، به نظر می‌رسد در سال آینده چند نقطه از جهان اسلام شاهد این بازسازی خواهند بود.

سردار سلیمانی یادآور شد:تولید و پخش پویانمایی غدیر،نمایشنامه‌های رادیویی،تولید فیلم‌های مستند و ... از دیگر برنامه‌هایی است که امسال شاهد آنها خواهیم بود.

وی گفت:واقعه غدیر امسال در 6 نقطه استان تهران بازسازی خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین