|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۷۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
به دنبال وقوع آتش سوزی در ساختمان نیمه کاره هتل آسمان و طرح مباحثی پیرامون نبود استحکام لازم در این ساختمان، بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه، خواستار بررسی کارشناسی وضعیت این بنای نیمه ساز شد.
 کمیته تخصصی که به درخواست دستگاه قضایی مسئول بررسی وضعیت استحکام ساختمان نیمه‌ساخت هتل آسمان شده بود، طی گزارشی اعلام کرد که برای بررسی دقیق این موضوع باید مقاوم سازی موقت انجام و امکان ورود مهندسان فراهم شود.

به دنبال وقوع آتش سوزی در ساختمان نیمه کاره هتل آسمان و طرح مباحثی پیرامون نبود استحکام لازم در این ساختمان، بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه، خواستار بررسی کارشناسی وضعیت این بنای نیمه ساز شد.

در گزارش ارائه شده از سوی کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس پیرامون هتل آسمان آمده است؛ اقدامات انجام شده برای مهار حادثه آتش هتل آسمان و تکرار نشدن پلاسکویی دیگر، حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده ای بود که از ساعات اولیه آتش سوزی در کنار نیروهای خدوم و پرتلاش آتش نشانی شیراز و سایر دستگاه های اجرایی در محل حادثه حاضر بودند .

در ادامه این گزارش می‌افزاید: پیرو حادثه آتش سوزی ساختمان در حال ساخت هتل آسمان شیراز، بر اساس بند 12 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس وظیفه ذاتی خود می دانست که در شرایط بحرانی به کمک مسئولین و هم وطنان خود بشتابد که بر همین اساس متخصصانی سریعا به محل اعزام شدند .

براساس این گزارش، امیر تابع بردبار، دبیر کمیته تخصصی بررسی وضعیت هتل نیمه ساخته آسمان، در این خصوص اعلام کرد: حسب دستور مقام محترم قضائی با حضور در محل حادثه در معیت اعضای کمیته تخصصی، مشاوره های فنی و کارشناسی ارائه شد.

تابع بردبار اعلام کرد: تجربه گران بهای ساختمان پلاسکو باعث شد تصمیمات دقیق، مؤثر و به موقعی گرفته شود تا دمای بالای حاصل از آتش، باعث خرابی غیر قابل کنترل و در نتیجه ریزش احتمالی ساختمان هتل و از بین رفتن جان عده ای از شهروندان عزیزمان نشود .

این عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: بررسی اولیه نقشه ها نشان داد که ساختمان در حال ساخت هتل آسمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو، برای جلوگیری از خرابی پیش رونده، خنک سازی ستونها از ابتدا به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت .

تابع بردبار افزود: در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام شود تا مشاور بتواند به پروژه ورود کرده و نظر خود را در خصوص میزان خسارات وارده، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زلزله را ارزیابی کند.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت 11 صبح روز 12 مردادماه، آتش سوزی مهیبی در ساختمان نیمه کاره هتل آسمان در خیابان رودکی شیراز آغاز شد و تا چهارده ساعت بعد به طول انجامید.

وقوع این حریق تاثیر مخربی بر اسکلت فلزی خصوصا در طبقات منفی یک و 2 این ساختمان 17 طبقه نیمه ساخته برجای گذاشت به طوری که بخشهای زیادی از سقف طبقات منفی یک، دو و سه فروریخت.

این ساختمان از نگاه بسیاری صاحبنظران، استحکام لازم را ندارد و نیازمند استحکام بخشی یا دوباره سازی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین