|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
دونالد ترامپ طی کنفرانسی مطبوعاتی بر عدم داد و ستد ایالات متحده با هواوی تاکید کرد. وی همچنین سیستمی که اجازه تجارت مشروط کمپانی ها با طرف چینی را می داد نیز به حال تعلیق درآورده است.
 دونالد ترامپ طی کنفرانسی مطبوعاتی بر عدم داد و ستد ایالات متحده با هواوی تاکید کرد. وی همچنین سیستمی که اجازه تجارت مشروط کمپانی ها با طرف چینی را می داد نیز به حال تعلیق درآورده است.

رییس جمهور ایالات متحده چندی قبل و در حاشیه اجلاس گروه G20 از اتخاذ راهکاری برای کاهش تحریم هواوی در مورد استفاده از محصولات آمریکایی خبر داده بود، حالا اما رویه دیگری را در پیش گرفته است. ترامپ طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:

ما با هواوی داد و ستد نمی کنیم. البته در صورت توافق تجاری با چین شاید با آن موافقت کنیم اما فعلا چنین قصدی نداریم.

با توجه به این تصمیم ظاهرا هواوی و دولت آمریکا دوباره به خانه اول برگشته اند. پس از تحریم هواوی حدود ۵۰ کمپانی مختلف آمریکایی برای تجارت با این شرکت درخواست مجوز کرده بودند. صدور این مجوزها بر عهده وزارت دادگستری است اما به گفته این وزارتخانه فرایند صدور مجوزها تعلیق شده است.

هرچند ترامپ و اعضای دولتش دلیل خاصی را برای این تغییر رویه ذکر نکرده اند اما به نظر می رسد این اقدام در تلافی تصمیم چین برای توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکایی صورت گرفته باشد. هرچند هواوی با محصولات کشاورزی هیچ سر و کاری ندارد اما ترامپ آنرا به اهرمی برای فشار بر طرف های چینی تبدیل کرده. البته این تصمیم مثل چاقویی دو لبه به کمپانی های امریکایی نیز سالانه ۱۱ میلیارد دلار زیان وارد می کند.

ترامپ برای افزایش فشار بر این شرکت دو روز قبل هم پیش‌نویس قانونی را منتشر کرد که بر اساس آن سازمان های دولتی از خرید تجهیزات مخابراتی و نظارت ویدیویی از شرکت های چینی از جمله هواوی و ZTE منع می شوند. علاوه بر این مراوده با پیمانکارانی که از محصولات و خدمات هواوی و دیگر شرکت های تحریم شده استفاده می کنند، برای سازمان های دولتی آمریکا ممنوع خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین