|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
این نخستین بار نیست که پاپ چنین اظهاراتی را بیان کرده اما بیانات او در حالی منتشر شده‌اند که به نظر می‌رسد دولت پوپولیست ایتالیا در مرز سقوط قرار دارد.
 پاپ فرانسیس خواستار اروپایی متحد شد و گفت، مضمون بیانات سیاسی اخیر شبیه آلمان نازی است.

 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با روزنامه ایتالیایی "لا استامپا" گفت: من نگرانم زیرا سخنانی می‌شنویم که یادآور سخنرانی‌های هیتلر در سال ۱۹۳۴ است. "اول ما. ما، ما". این‌ها افکار ترسناکی هستند.

این نخستین بار نیست که پاپ چنین اظهاراتی را بیان کرده اما بیانات او در حالی منتشر شده‌اند که به نظر می‌رسد دولت پوپولیست ایتالیا در مرز سقوط قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز پنجشنبه ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا که قدرتمندترین سیاستمدار ایتالیا است خواستار انحلال پارلمان شد و از سرجیو ماتارلا، رییس جمهور این کشور خواست که دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کند. این انتخابات می‌تواند متمایل شدن بیش از پیش دولت ایتالیا به جناح راست را در پی داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که ماتارلا دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر خواهد کرد یا خیر.

او به عنوان رهبر حزب "لگا نورد" خواستار اولویت قرار دادن ایتالیا و سرکوب مهاجرت‌ها بوده است که موجب شده او را با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مقایسه کنند.

او همچنین در سفر اخیرش به واشنگتن اظهار کرد: ایتالیا می‌خواهد موثرترین، مستحکم‌ترین و معتبرترین شریک آمریکا باشد.

پاپ فرانسیس در مصاحبه خود با روزنامه "لا استامپا" خواستار پذیرش مهاجران در جامعه شد و گفت، ناسیونالیسم (ملی‌گرایی) رفتاری است که "انزوا" را در پی دارد.

او بارها درباره موج پوپولیسم ابراز نگرانی کرده است و در سال ۲۰۱۷ اظهار کرد: دستورکارهای ملی‌گرایانه خطر نابودی رویاهای بنیانگذاران اروپا را در پی دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین