|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
منابع یمنی فاش کردند، امارات شماری از جوانان ساکن جزیره‌ای در جنوب یمن را جهت آموزش نظامی و تشکیل شبه‌نظامیان وابسته به خود، به ابوظبی منتقل کرده است.
 منابع محلی در استان سقطری در آب‌های جنوبی یمن،‌ از تلاش امارات برای تشکیل گروه شبه‌نظامی جدید خبر دادند.

وبگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة» گزارش کرد «نیروهای اشغالگر اماراتی اقدام به انتقال 170 نفر از ساکنان (جزیره) سقطری به امارات کرده‌اند».

به گفته این منابع، هنوز «330 فرد اجیر شده دیگر از ساکنان سقطری که در انتظار آموزش‌های نظامی و الحاق به گروهی شبه‌نظامی وابسته به ابوظبی است، منتظرند تا به امارات منتقل شوند».

بنا بر گزارش‌های خبری، امارات که در هفته‌های گذشته اعلام کرده که راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر داده و بخشی از نیروهای وابسته به خود را در شرق و غرب یمن جابه‌جا کرده و به جنوب یا به امارات انتقال داده، 260 نفر از ساکنان جزیره سقطری را به امارات اعزام کرده بود.

طبق گزارش‌های یمنی،‌ ابوظبی با نشان دادن توجه ویژه به ساکنان سقطری، تلاش می‌کند با کسب حمایت اجتماعی و سیاسی، استقرار خود در آب‌های جنوبی و بنادر جنوبی یمن را مستحکم کند.

دهم تیرماه جاری، روزنامه دیلی صاباح ترکیه گزارش کرد که صدها نفر از مردم ساکن جزیره سقطری در اعتراض به حمایت امارات از شبه نظامیان مخالف دولت مستعفی یمن و نفوذ این کشور در این جزیره مهم، دست به اعتراض زدند.

معترضان در اعتراض به حضور این شبه نظامیان بدون کسب مجوز از دولت محلی سقطری و با استفاده از فراخوان‌های آنلاین این تظاهرات ضداماراتی را سازماندهی کرده بودند.

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل  «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شده است.

سرتیپ «عبدالغنی جمیل» وزیر مشاور دولت مستعفی یمن اخیرا گفته بود، حضور امارات در جزیره مشهور «سُقطری» در جنوب یمن، «اشغالگری تمام‌عیار» است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین