|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۲۷۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
این سامانه در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در راستای توسعه فضای کسب و کار، خدمات‌رسانی خواهد کرد.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه ۱۲۴ گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش اظهار کرد: براساس مصوبه سران قوا، وزارت صنعت مکلف به راه‌اندازی "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات" موسوم به سامانه ۱۲۴ شده است.

وی افزود: سامانه‌ای که رونمایی شد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و عملیاتی شده است و هدفش اطلاع‌رسانی دقیق قیمت‌ها به مردم است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توضیح داد: بخشی از خدمات این سامانه، اطلاع‌رسانی قیمت کالاهایی است که مشمول قیمت تثبیتی هستند و سازمان حمایت قیمت‌های مصوب را اعلام می‌کند و بخشی دیگر کالاهایی است که واحدهای تولیدی قیمت خود را در سامانه ۱۲۴ درج می‌کنند و سازمان حمایت در راستای تامین حقوق مردم طبق ضوابط تعیین قیمت، موارد را مورد رصد قرار می‌دهد.

تابش ادامه داد: این اقلام جزو مواردی هستند که شکایات مردمی در خصوص آنها دریافت و توسط بازرسان سازمان حمایت و در راستای وظیفه نظارتی سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بخش دوم خدمات "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات"، رصد قیمت‌ها از سطح بازار و تحولات موجود در این عرصه است.

وی اضافه کرد: در بخش دریافت قیمت‌ها از سطح بازار، با همکاری اتاق اصناف قیمت انواع اقلام کالایی به سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات منتقل خواهد شد.

اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به مردم

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در این سامانه؛ حداقل، حداکثر و قیمت عرف کالا و خدمات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تابش تصریح کرد: از مزیت‌های "سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات"، شناسایی دقیق‌تر قیمت‌های سطح بازار و رصد مغایرت آنهاست که شرایط را برای دریافت علل نوسانات قیمتی و ورود نظارتی در موارد مورد نیاز مهیا می‌کند.

وی گفت: این سامانه در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در راستای توسعه فضای کسب و کار، خدمات‌رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، ایجاد فضای شفاف در قیمت انواع اقلام کالایی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: با کمک اصناف و تولیدکنندگان، فرآیند حاکم بر سامانه اطلاع‌رسانی ثبت کالا و خدمات به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین