|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
سه نفر دیگر به گروه ناسیونالیستی افراطی "شهروندان رایش" ("شهروندان امپراتوری") تعلق داشته‌اند و شش تن هم از مخالفان تندروی خارجیان در آلمان بوده‌اند.
 در سال‌های اخیر ارتش آلمان حساسیت بیشتری نسبت به متقاضیان خدمت نشان می‌دهد. در دو سال گذشته در میان ۴۴ هزار متقاضی خدمت، تقاضای ۶۳ نفر به دلیل "ریسک امنیتی" پذیرفته نشده‌ است. ۱۲ تن از آنان "اسلام‌گرای افراطی" بوده‌اند.

 بر اساس گزارشی که خبرگزاری فرانسه درباره کنترل متقاضیان خدمت در ارتش آلمان و بر پایه پرسش‌های حزب چپ آلمان از دولت تهیه شده، سرویس ضد اطلاعات نظامی آلمان (MAD) بین ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۹ پرونده‌های ۴۳ هزار و ۷۷۵ متقاضی خدمت را کنترل کرده است.

این سازمان اطلاعاتی در ۶۳ مورد به این نتیجه رسیده است که متقاضیان تفکرات افراطی دارند و "ریسک امنیتی" به‌شمار می‌روند.

خانم آنگرت کرامپ‌-کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان، هشدار داده که وجود چند ده افراطی در ارتش نباید باعث خدشه‌ وارد آمدن به اعتبار و وجهه ارتش شود.

راست‌گرایان در صدر

۲۷ تن از متقاضیان رد شده به "جنبش هویت‌طلبان" کشش داشته‌اند که دو تن از آنان رسما به عضویت این گروه درآمده‌اند. دادگاه قانون اساسی آلمان چندی پیش "جنبش هویت‌طلبان" را به عنوان یک گروه راست‌گرای افراطی معرفی کرد.

۱۸ متقاضی دیگر از نطر سیاسی راست‌گرای افراطی بوده‌اند اما در گزارش خبرگزاری فرانسه وابستگی حزبی یا گروهی آنها مشخص نشده است.

سه نفر دیگر به گروه ناسیونالیستی افراطی "شهروندان رایش" ("شهروندان امپراتوری") تعلق داشته‌اند و شش تن هم از مخالفان تندروی خارجیان در آلمان بوده‌اند.

اسلام‌گرایان افراطی

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که ۱۲ متقاضی به دلیل تفکرات اسلامی افراط‌گرایانه رد شده‌اند.

از اوایل سال ۲۰۱۱ تا ماه مه ۲۰۱۸ نیز حدود ۳۰۰ تن از نظامیانی که مظنون به هواداری از گروه‌های اسلام‌گرای افراطی بودند شناسایی شدند.

در سال‌های اخیر ارتش آلمان حساسیت بیشتری نسبت به متقاضیان خدمت نشان می‌دهد. به‌ویژه پس از رسواییهای پیاپی در سال ۲۰۱۷ کنترل متقاضیان بیشتر شده است.

به گزارش دویچه‌وله، در آن سال کشف برنامه‌ریزی یک اقدام مسلحانه توسط فرانکو آ، افسر راست‌گرای افراطی، و یافتن شمار قابل توجهی نظامی که تجهیزات ارتش آلمان در دوران ناسیونال سوسیالیسم را نزد خود نگه داشته بودند، توجه همگان را به وجود افراطیون در ارتش جلب کرد.

از آن زمان تحقیقات گسترده‌ای در مورد متقاضیان صورت می‌گیرد که بسته به شغل یا ماموریتی که فرد در آینده به‌عهده می‌گیرد طبقه‌بندی شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین