|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۳
کد خبر: ۲۷۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کاربرانی که قصد خریدهای اینترنتی را دارند نکات امنیتی را رعایت کنند و دانش لازم را در خصوص تشخیص درگاه اصلی از درگاه جعلی بیاموزند و قبل از هرگونه خریدی از هویت گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان حاصل نمایند .
 رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.

 سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد .

وی افزود: با تحقیقات از شاکی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی اقدام به خرید اینترنتی یک دست کت و شلوار کرده بود اما پس از مواجهه با پیغام خرید ناموفق بلافاصله مبلغ  ۱۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است .

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .

این مقام مسئول در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد خریدهای اینترنتی را دارند نکات امنیتی را رعایت کنند و دانش لازم را در خصوص  تشخیص درگاه اصلی از درگاه جعلی بیاموزند و قبل از هرگونه خریدی از هویت گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان حاصل نمایند .

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: شهروندان عزیز به صورت دوره‌ای و بلافاصله بعد از هر خرید اینترنتی جهت اطمینان رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنند .

جمالی در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون با چنین افرادی برخورد می‌کند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین