|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
تحولی که قرار است انجام شود از نوع مادی نیست بلکه تحولی از نوع بنیادین دینی و معرفتی و مبتنی بر فلسفه آموزش و پرورش است.
  معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان را از امور در حال احصا عنوان کرد و گفت: ردیف حقوقی نظام رتبه بندی با تلاش نمایندگان مجلس مشخص و تا پیش از مهر ۹۸ برای پرداخت معوقات معلمان اقدام می شود.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام و المسلمین «علی عسکری» در گردهمایی مشترک رابطان امور مجلس ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و حوزه ستادی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزارشد، اظهارداشت: سند تحول براساس آموزه های دینی خط سیری را به ما نشان می دهد که همان فلسفه آموزش وپرورش است.

وی افزود: تحولی که قرار است انجام شود از نوع مادی نیست بلکه تحولی از نوع بنیادین دینی و معرفتی و مبتنی بر فلسفه آموزش و پرورش است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ها برای به صفر رساندن معوقات ادامه دارد و آنچه برای ما مهم است، سند تحول و سپس رتبه بندی معلمان است.

عسکری خاطرنشان کرد ما نیازمند مجلسی هستیم تا در دراز مدت قوانین مربوطه را مصوب کنند و شاهد انباشت مطالبات در این خصوص نباشیم.

وی از وظایف مجلس را قانونگذاری و نظارت عنوان کرد و گفت: لذا باید در بعد نظارت باید رسیدگی کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در بسیاری از زمینه ها مجلس همکاری خوبی بااین وزارتخانه دارد لذا هر پیشنهادی به مجلس ارائه شود برای تصویب آن تلاش می کند.

عسکری تصریخ کرد: بخشنامه تعامل براساس دستورالعمل معاون پارلمانی رئیس جمهوری تهیه و تدوین شده و به زودی به مراجع ذی ربط ارسال می‌شود.

وی بر ضرورت تجمیع مکاتبات آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: تمامی مکاتبات انجام شده مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد تا مکاتبات غیر ضابطه مند مشخص شود.

معاون حقوقی و امور مجلس امور مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز از دیگر مسایل در حال احصا عنوان کرد.

عسکری افزود: سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواهان واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان بوده و معتقد بر داشتن مجتمع در هر استان است

وی در این گردهمایی از مسئولان استانی آموزش و پرورش خواست تا بر روی موضوع املاک تمرکز کنند و در آمدهای پایدار برای این وزارتخانه ایجاد کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین