|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه ۸۰ درصد مشاغل نیازی به ورود به دانشگاه ندارد، گفت که آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی بهترین و سریع‌ترین راه رسیدن به شغل است.
 مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه ۸۰ درصد مشاغل نیازی به ورود به دانشگاه ندارد، گفت که آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی بهترین و سریع‌ترین راه رسیدن به شغل است.

به گزارش ایرنا؛ «یعقوب نماینده» روز شنبه در نشست با خبرنگاران، رسالت اصلی این سازمان را ارایه آموزش‌های مهارت بنیان برای عموم مردم اعلام کرد و گفت: این نهاد متولی آموزش‌های غیر رسمی کوتاه مدت مبتنی بر شغل است.

وی طیف مخاطبان فنی و حرفه ای را بسیار متنوع دانست و افزود: بیکاران جویای کار، دانشجویان، دانش آموزان، شاغلان صنایع و صنوف، مستمری بگیران بیمه بیکاری و بازنشستگان نیز از خدمات آموزش مهارت ما بهره مند می شوند.

نماینده طرح استاد و شاگردی قدیم را بهترین راه آموزش مهارت و اشتغال دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه ای بعد از آموزش نیروها، نیازمند حمایت و بکارگیری آنها در صنوف و کسبه هستیم و امیدواریم اصناف و کسبه جهت ایجاد اشتغال ما را یاری کنند که البته مشوق هایی هم از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت، بیمه نمودن کارآموز از طرف دولت در نظر گرفته شده و البته هیچ مسئولیتی از نظر تامین اجتماعی شامل اصناف و کسبه نمی شود.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا به شدت به سمت آموزش های مجازی و تکنولوژیک پیش می رود، از فراهم نمودن مسیر آموزش های مجازی در سازمان فنی و حرفه ای و حرفه ای خبر داد و گفت: به همین منظور ۵۰ محتوای آموزشی تعریف کرده ایم و بسترهای اینترنت هم فراهم است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای آموزش و پرورش ارایه هرگونه آموزش در این سازمان را رایگان دانست و افزود: اگر افرادی ایده کارآفرینی نیز داشته باشند بسترهای آن کاملاً فراهم است و ما آنها را تا حصول نتیجه حمایت می کنیم.

نماینده شعار سال ۱۳۹۸ سازمان را برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی اعلام کرد و گفت: متناسب با هر شهر، روستا و محله برنامه ریزی کرده و با توجه به استعدادهای محلی هر شهر و روستا و محله می توانیم آموزش ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان های آذربایجان شرقی به جز خداآفرین و چاراویماق مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز در استان فعال هستند که در این مراکز بیش از ۵۵۰ حرفه آموزش داده می شود.

نماینده با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ هزار شغل در کشور وجود دارد، افزود: سازمان فنی و حرفه ای برای بیش از ۵۵۰ شغل مهارت آموزش می دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخ دولتی و ۳۲ هزار نفر در بخش صوصی در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند.

نماینده توجه به چالش های مهم جامعه از جمله معضل بیکاری، اعتیاد و توانمندسازی معتادان بهبودیافته، سکونت گاه های غیررسمی و طلاق و آسیب های اجتماعی را نیز از جمله وظایف این سازمان برشمرد و گفت: در سکونت گاه های غیر رسمی در پنج شهرستان تبریز، مرند، مراغه، میانه و اهر در حال تامین و تجهیز کارگاه های سیار برای آموزش شهروندان و توانمندسازی آنها هستیم.

وی آموزش به معلاولان را نیز از جمله دیگر عملکردهای این سازمان برشمرد و افزود: با عقد تفاهم نامه با بهزیستی آموزش به معلولان را نیز شروع کرده ایم اما انتظار داریم آموزش معلولان ا یک بخش حرفه ای و تخصصی و ترجیحاً بخش خصوصی برعهده بگیرد.

نماینده شناسایی شغل های پررونق و پرطرفدار و آموزش علمی و پایه ای افراد را از ماموریت های سازمان برشمرد و گفت: برخی مشاغل از جمله فرش، کفش و پوشاک که در استان پایه خوبی دارند اما از پایه علمی و فناورانه برخوردار نیستند، سازمان به دنبال آموزش علمی و مهارتی در این حوزه است.

به گفته مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برا اساس پایش شغلی و رصد شغلی توسط این نهاد، ۴۰ درصد آموزش گیرندگان موفق به ایجاد و یا یافتن شغل در حیطه آموزش دیده می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین