|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
در حالی که وزارت خارجه آمریکا از پایان دور هفتم گفت‌وگوها میان طالبان و این کشور خبر می‌دهد اما سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که دور هفتم گفت‌وگوها پایان نیافته و دو طرف پس از پایان مشورت‌ها، این دور را از سر خواهند گرفت.
 در حالی که وزارت خارجه آمریکا از پایان دور هفتم گفت‌وگوها میان طالبان و این کشور خبر می‌دهد اما سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که دور هفتم گفت‌وگوها پایان نیافته و دو طرف پس از پایان مشورت‌ها، این دور را از سر خواهند گرفت.

به گزارش فارس، وزارت خارجه‌ آمریکا از پایان دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان «زلمی خلیل‌زاد» و نمایندگان طالبان خبر داد.

اما سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که دور هفتم گفت‌وگوها پایان نیافته و دو طرف پس از پایان مشورت‌ها، دوباره این دور را از سر خواهند گرفت. اما شماری از منابع از به میان‌آمدن برخی اختلاف‌ها میان نمایندگان آمریکا و طالبان روی برخی موضوع‌ها سخن می‌گویند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده آمریکا برای صلح افغانستان، 9 جولای در حساب توئیتری خود نوشت که بعد از دیدار با طالبان به  چین می‌رود و پس از آن برای ارائه گزارش و مشورت به واشنگتن باز می‌گردد.

در همین حال، امروز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در حساب توئیتری خود نوشت که پس از بحث بر سر نهایی ساختن برنامه با خلیل‌زاد دو طرف برای مشورت و شریک ساختن جزییات با مسوولان خود، برای ایجاد وقفه در گفت‌وگوهای دور هفتم توافق کردند و به زودی برای نهایی کردن بحث‌ها دوباره مذاکرات آغاز می‌شود.

اما امروز مورگان اورتاگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پایان دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان زلمی خلیل‌زاد و طالبان خبر داد.

وی گفت: دور هفتم گفت‌وگوهای صلح ما با طالبان پایان یافته است. چنانچه خلیل‌زاد گفت که او در این دور پیشرفت‌های اساسی داشته است. خلیل‌زاد در دوحه بود و به چین نیز رفت. در چین با مقامات چین و روسیه یک نشست سه جانبه داشت که پاکستان هم در آن شرکت کرده بود. پس از دور هفتم گفت‌وگوها تاکنون تغییری در روند مذاکرات حاصل نشده است.

اما سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به تلویزیون یک افغانستان گفت که دور هفتم گفت‌وگوها پایان نیافته است.

درحالی که تاکنون گزارش‌ها بر این بود که دو طرف پس از پایان مشورت‌ها، دوباره دور هفتم را از سر می‌گیرند و این بار بحث‌ها نهایی خواهد شد، خبر پایان دور هفتم گفت‌وگوها بدون نتیجه خاص پرسش‌هایی را به میان آورده است.

برخی‌ها از به میان اختلاف‌ها روی برنامه میان خلیل‌زاد و طالبان سخن می‌گویند.

زلمی خلیل‌زاد پیش از این هرچند از پیشرفت‌ها در گفت‌وگوهایش با طالبان سخن گفت اما احتمال بن بست در این گفت‌وگوها را نیز رد نکرد.

وی تاکید کرد تا زمانی که روی هر چهار موضوع، قطع رابطه طالبان با تروریسم جهانی، خروج نیروهای خارجی، آتش بس و گفت‌وگوهای بین افغانی توافق نشود، هیچ توافقی در کار نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین