|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۷۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار، ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا، اعلام تحریم فرمانده ارتش و تعدادی از سران نظامی میانمار از سوی آمریکا را «ناکافی» خوانده است.
 گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار، ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا، اعلام تحریم فرمانده ارتش و تعدادی از سران نظامی میانمار از سوی آمریکا را «ناکافی» خوانده است.

به گزارش فارس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار می‌گوید که اقدام آمریکا در ممنوع کردن سفر فرمانده و شماری از سران ارتش میانمار به دلیل نقض حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا، «اقدامی ناکافی» است چرا که امرای ارتش میانمار هرگز قصدی بنایی برای سفر به آمریکا نداشته‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، «یانگی لی» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار با به اعلام ممنوعیت سفر  «مین آنگ هلینگ» فرمانده ارتش میانمار، «سو وین» معاون فرمانده ارتش و دو نفر دیگر از فرماندهان به همراه خانواده‌های آنان به آمریکا واکنش نشان داد.

این گزارشگر سازمان ملل اعلام کرد، ممنوعیت تردد این نظامیان ارتش میانمار کافی نیست و باید اموال و دارایی‌های آنان هم توقیف شود.

خانم لی در جمع خبرنگاران در کوآلالامپور پایتخت مالزی گفت: «(تحریم آمریکا) باید فراتر از حد اعلام شده برود و مولفه‎‌های این تحریم‌ها باید گسترده‌تر شوند».

این گزارشگر اهل کره جنوبی افزود: «باید واقعبین باشیم چرا که (فرماندهان ارتش میانمار) هرگز قصد مسافرت کردن به ایالات متحده نداشتند».

«یانقی لی» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار

وی همچنین خواستار افزودن شدن نام دو تن دیگر از امرای ارتش میانمار به لیست تحریم‌ها شد؛ فرماندهانی که در گزارش سال گذشته گزارشگران ویژه سازمان ملل به نقش آنها در سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا اشاره شده بود.

در گزارش 2017 بازرسان سازمان ملل ضمن تاکید بر دست داشتن ارتش میانمار در کشتار اقلیت روهینگیا، بر لزوم محاکمه شش فرمانده ارتش این کشور به اتهام «نسل‌کشی» تاکید شده بود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار در اظهارات امروز خود در  مالزی همچنین درباره تشدید نقض حقوق بشر طی هفته‌های اخیر و سرکوب اقلیت روهینگیا توسط ارتش میانمار ابراز نگرانی کرد.

طبق آمارهای سازمان ملل، سرکوب سال ۲۰۱۷ مسلمانان روهینگیا در میانمار، سبب شد که بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان از کشورشان به بنگلادش متواری شوند.

در گزارش بازرسان سازمان ملل تاکید شده که با هدف نسل‌کشی علیه روهنیگیا در میانمار، کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام صورت گرفته‌ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین