|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
طی روزهای اخیر، کمبود و قطعی گسترده آب در بسیاری از مناطق شهری پیشوا، مشکلات عدیده ای را برای ساکنین این شهرستان به وجود آورده و این افراد از مسئولان می خواهند تا با تدبیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.
  قطعی گسترده آب در مناطق مختلف شهرستان پیشوا با اعتراض مردم مواجه شد و ساکنان این شهرستان از مسئولان خواستند تا تدبیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

 شهرستان ۸۰ هزار نفری پیشوا که در آخرین نقطه جنوب شرقی استان تهران واقع شده، به دلیل موقعیت خاص بخش مرکزی که در ارتفاع واقع در سال های اخیر با مشکل کمبود آب مواجه شده و در فصول گرم سال و با افزایش میزان مصرف آب، کم آبی و قطع آب در مناطق مختلف این شهرستان به وقوع می پیوندند.

هر چند که شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با احداث دو مخزن زمینی ۲ و ۱۵ هزار متر مکعبی، زمینه مناسبی برای ذخیره آب مورد نیاز مردم را فراهم کرده ولی با گسترش شهر و افزایش میزان مصرف آب، در برخی از روزهای گرم تابستان، حجم آب مخازن نیز نمی تواند جوابگوی نیاز شهر باشد و افت و یا قطعی آب در مناطق مختلف پیشوا رخ می دهد.

طی روزهای اخیر، کمبود و قطعی گسترده آب در بسیاری از مناطق شهری پیشوا، مشکلات عدیده ای را برای ساکنین این شهرستان به وجود آورده و این افراد از مسئولان می خواهند تا با تدبیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

مخازن آب پیشوا خالی است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان پیشوا با اشاره به قطعی برق مخازن پیشوا به دلیل سوختن فیوزهای برق گفت: به دلیل گرمای بیش از حد و مصرف بالای آب، مخازن آب پیشوا خالی شده و این امر باعث افت فشار و قطعی آب در مناطق مختلف پیشوا شده است.

محمدرضا رمضان زاده رئیس آبفای شهری پیشوا گفت: روز گذشته به دلیل گرمای بیش از حد و مصرف بالای آب، تعدادی از فیوزهای برق مخازن سوخت که این امر باعث شد تا مخزن ۲ هزار مترمکعبی بالادست پیشوا که کار پمپاژ آب به مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی را انجام می دهد به سرعت تخلیه شود که این امر باعث قطعی آب و افت فشار آب در برخی از مناطق شده است.
وی اظهار داشت: با همکاری و مساعدت اداره برق پیشوا فیوز های سوخته مخازن بلافاصله تعویض و جریان آب به سمت مخزن برقرار شد.

رمضان زاده افزود: با توجه به خالی شدن مخازن، زمانی چند ساعته لازم است تا شرایط به حد تعادل بازگردد.

مدیر آبفای پیشوا گفت: در حال حاضر قطعی آب در پیشوا برطرف شده ولی به دلیل مصرف زیاد و کاهش ارتفاع مخازن در مناطق محدودی با افت فشار آب روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید آب شرب پیشوا متناسب با تعداد جمعیت است اما به دلیل گرمای بیش از حد هوا و به تبع آن افزایش مصرف آب، گاهاً شاهد افت فشار آب هستیم.

رمضان زاده اظهار داشت: به دلیل قطعی آب در روز گذشته، پمپ آب برخی منازل به خصوص در شهرک های بالادست، دچار هوا گرفتگی شده که با تماس ساکنین و اطلاع به آبفا، کارشناسان مربوطه اعزام و نسبت به هواگیری پمپ ها اقدام می شود.

افزایش نگران‌کننده مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران روند افزایش مصرف آب در روزهای اخیر را نگران‌کننده خواند و از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب، این شرکت را در خدمت رسانی به مردم یاری کنند.

علیرضا کارگری افزود: استقرار جبهه هوای گرم و مانایی آن طی روزهای اخیر موجب افزایش کم سابقه مصرف آب در جنوب شرق تهران شده تداوم این افزایش دما، افزایش مصرف آب را باعث می شود که تنها راهکار جلوگیری از اختلال در روند پایدار تامین و توزیع آب، مدیریت مصرف از سوی شهروندان است.

وی تأکید کرد: اگر مردم تنها ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، قطعاً در شهرستان های جنوب شرق تهران قطعی آب رخ نمی دهد.

کارگری اظهار داشت: میزان مصرف آب در شهرستان های جنوب شرق تهرن، ۴۲ درصد بیشتر از الگوی شهری مصوب مصرف داریم.

ورود دادستان عمومی و انقلاب پیشوا به قطعی آب پیشوا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در خصوص کم کاری آب در پیشوا گفت: کم کاری در خصوص کمبود آب از هیچکس پذیرفتنی نیست، تمامی شهرستان های اطراف پیشوا از آب سد ماملو برخوردار شده اند ولی این شهرستان از حق آبه قانونی خود محروم است.

عادل رحمانی اظهار داشت: کم آبی های ها حق مردم پیشوا نیست و باید برای رفع آن چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اینکه برخی گفته اند با زدن چاه در روستای اطراف آب شرب تأمین می‌شود سخن کارشناسی و صحیحی نیست چرا که رفع مشکل آب به صورت قطعی در کوته زمان، با حفر چاه که اجرا، تجهیز و بهره برداری از آن ماه ها به درازا می کشد امکان ندارد.

پیشوا یک قطره آب نیز از سد ماملو بهره نمی برد

فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این رابطه گفت: مهمترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، عدم تخصیص حتی یک قطره آب از حق آبه سد ماملو نیز به شهرستان اختصاص پیدا نمی کند.

حسین عباسی گفت: با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، برنامه ریزی مناسبی در خصوص تأمین آب صورت گرفته ولی تا زمانی که حق آبه سد ماملو به پیشوا اختصاص پیدا نکند، این مشکلات در زمان تابستان ادامه خواهد یافت.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم در مواجهه با کم آبی گفت: طی دو روز گذشته برخی از مشکلات فنی باعث خالی شدن مخازن شده بود که این امر به قطع آب منجر شده بود که با تلاش شبانه روزی مسئولان آبفا و شرکت برق، این مشکل حل شده و هم اکنون جریان آب در اکثر مناطق شهرستان برقرار شده است.

پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری متری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین