|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۲۷۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۳۲ فقره حادثه رانندگی در راه‌های قم روی داده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.
 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۳۲ فقره حادثه رانندگی در راه‌های قم روی داده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ حمید سالاری در جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی و حمل و نقل قم در سالن معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: طی این مدت در محور آزاد راه قم - تهران ۲۰۷ فقره، محور قم - سلفچگان ۱۵۷ فقره و کمربندی قم - اراک ۹۷ فقره در مجموع ۴۶۲ فقره تصادف به وقوع پیوسته که حدود ۵۰ درصد تصادف‌های سه ماهه آغازین ۹۸ می‌باشد.

وی بیان داشت: تعداد مرگ و میر ناشی از تصادف‌ها در سه ماهه نخست امسال ۴۱ تن بوده که در مقایسه با سال گذشته یک تن افزایش یافته است‌.

معاون راهداری قم اذعان داشت: روند وقوع تصادف‌ها نیز در این مدت افزایشی بوده به نحوی که در فروردین ماه ۹ فقره، در اردیبهشت ماه ۱۰ و در خرداد ماه ۲۲ فقره را شاهد بودیم.

وی افزود: محور آزاد راه قم - کاشان با هشت تن فوتی و محورهای قم - سلفچگان و قم - جعفریه نیز با پنج تن کشته بیشترین تلفات را داشتند و ۴۹ درصد تلفات در این سه محور رخ داده است.

وی ادامه داد: ۲۴ درصد تلفات این مدت در روز سه شنبه و ۲۲ درصد نیز در روز شنبه رخ داده است.

سالاری یادآور شد: در این مدت سه عابر پیاده بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند و محل وقوع هر سه حادثه نیز در محور آزاد راه قم - کاشان بوده است.

وی در خصوص حوادث موتور سیکلت در محورهای استان نیز گفت: در این مدت سه تن بر اثر تصادف موتور سیکلت در محور آزاد راه قم - کاشان و محور قدیم قم - کاشان و محور سراجه - جنت آباد جان باختند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود ۱۱ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۸ دستگاه وسیله نقلیه به استان قم در سه ماهه نخست امسال افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین آمار وسایل نقلیه وارد شده به شهر قم را نیز ۱۱ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۲۰ دستگاه ذکر کرد و گفت: این آمار بیانگر ۱.۸ درصد افزایش است و این نشان می‌دهد تردد خارج شهری تحت تأثیر عوامل مختلف از جمله اقتصادی کاهش، و تردد داخل شهری نیز افزایش مختصری داشته است.

وی بیان کرد: محور آزاد راه قم - تهران و کمربندی قم - کاشان و کمربندی قم - اراک بیشترین حجم تردد را داشتند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می‌توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین