|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۲۷۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
رییس‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی انجام شده توسط دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در واگذاری ماشین‌سازی تبریز جرم اتفاق افتاده است.
 رییس‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی انجام شده توسط دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در واگذاری ماشین‌سازی تبریز جرم اتفاق افتاده است.

عادل آذر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز به ایرنا گفت: این موضوع در تفریغ بودجه ۹۶ و در صحن مجلس نیز مطرح شد که محاسبات ما نشان می‌دهد، جرم اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: باید منتظر رأی اصلی هیأت مستشاری بود که آیا جرم یا تخلف اتفاق افتاده و یا پرونده مختومه اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، گروه ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشینهای تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
این کارخانه در سال های اخیر به دلیل واگذاری های نادرست با مشکلات متعددی در مسیر فعالیت خود مواجه بوده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۰ فروردین ماه سال جاری با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه توسط سازمان خصوصی سازی با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر موافقت کردند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه با بیان اینکه تخلف با جرم از نظر دیوان محاسبات متفاوت است، گفت: تخلف، جرایم اداری و جرم، جرایم قصایی است که برای جرم همانند اختلاس ضابط قصایی رسیدگی می کند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی درجه تخلفات اداری بیشتر بوده و فقط یکی دو واگذاری در این استان از سوی دیوان محاسبات جرم انگاشته شده است.

رییس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی برخی توصیه‌های نظارتی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه شد، گفت: بر این باور هستیم که اگر مدیران به طور جدی موضوع کنترل و نظارت را قبل و حین عمل پیگیر باشند، دیگر نیازی به نظارت بعد از عمل از سوی دیوان محاسبات نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مدیران از هزینه کرد بودجه فارغ می‌شوند، دیوان محاسبات رسیدگی را انجام می‌دهد.

عادل آذر با اشاره به اینکه دیوان محاسبات وظیفه پاسداری از بیت المال و سرمایه‌های انسانی را بر عهده دارد، گفت: تلاش می‌کنیم آموزش‌های لازم را به مدیران در خصوص حقوق مالیه، دانش قوانین و مقرارت، خواندن قوانین و برداشت درست از قوانین و مقرارت ارائه دهیم.

وی گفت: آذربایجان شرقی بر اساس هماهنگی، انسجام و همدلی که بین مدیران استان وجود دارد، از این نظر در رده استان‌های خوب قرار گرفته است.

رییس کل دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: این استان در بخش اقتصاد مقاومتی به عنوان استان خوب انتخاب و در بخش سلامت اداری و اجرایی براساس گزارشات واصله و رسیدگی‌های انجام شده نیز جز یکی از استان‌های پاک کشور است.

وی با تاکید بر کنترل‌های داخلی توسط مدیران دستگاه های اجرایی اضافه کرد: آنچه که موجب جرم و تخلف در دستگاه‌ها می‌شود، ضعف در کنترل های داخلی است.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نهادهای تصمیم، نظارت و کنترل را از هم جدا کنند؛ گاهی اوقات اعتمادهای بیش از حد باعث می‌شود اینها یکی شود و منفذی برای جرم شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین