|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۷۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
روز یکشنبه مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس برگزار شد که شرایط چندان مناسبی نداشت. من توانستم در این مسابقات به فینال برسم، اما به دلیل پارگی ابرو اجازه ندادند که در مبارزه فینال وزن ۹۱+ کیلوگرم شرکت کنم.
 بوکسور با سابقه تیم ملی ایران از نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی انتقاد و اعلام نارضایتی کرد.

رضا مرادخانی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابی‌های درون اردویی تیم ملی بوکس گفت: روز یکشنبه مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس برگزار شد که شرایط چندان مناسبی نداشت. من توانستم در این مسابقات به فینال برسم، اما به دلیل پارگی ابرو اجازه ندادند که در مبارزه فینال وزن ۹۱+ کیلوگرم شرکت کنم.

دارنده مدال برنز بوکس آسیا ادامه داد: به عنوان یک عضو کوچک که ۱۲ سال است در بوکس ایران هستم، تجربه مسابقات آسیایی و جهانی را دارم و چندین دوره هم طلای ایران را کسب کرده‌ام. بعد از مدت‌ها تمرین در حال جا افتادن در وزن جدید هستم، اما مسابقات انتخابی را شاهد بودم که شرایط خوبی نداشت و بنده به نحوه داوری و برگزاری مسابقات اعتراض دارم. البته آقای ثوری رئیس فدراسیون بوکس لطف داشته و گفته‌اند فیلم مسابقات را برای او ببرم تا از نزدیک این مبارزات را تماشا کرده و درباره داوری‌ها و نحوه امتیاز دهی آن‌ها در مبارزه بنده نظر بدهند.

ملی‌پوش بوکس ایران در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای هر مسابقه ۵ داور کنار و یک داور وسط در نظر گرفته می‌شود، آقای صادق‌پور نیز خودشان از داورهای سه ستاره و خوب بوکس ایران هستند، اما در مسابقه بنده از یک مربی برای داوری کنار استفاده شد که سطح داوری‌ها را پایین آورد. مطمئناً امر داوری با مربیگری متفاوت است، ضمن اینکه اصلاً دستکش‌های ما برای برگزاری مسابقات انتخابی استاندارد نیست، برای رقابت‌های بوکس باید از دستکش ۱۲ اونس استفاده شود در حالی که دستکش‌های ما در این مبارزات انتخابی ۱۴ اونس بود.

او تاکید کرد: بنده کاملاً می‌دانم که در سه راند مسابقه را بردم، اما داورها که از مربیان بودند امتیاز دهی خوبی نداشتند. با این حال از آقای ثوری تشکر می‌کنم که قرار است فیلم مبارزه بنده را دیده و سپس نظر بدهد. به این ترتیب در صورت اعلام باخت بنده من حضور در تیم ملی و پوشیدن لباس ایران را از دست می‌دهم که درست نیست.

بوکسور با سابقه تیم ملی ایران با بیان اینکه به نظر کادرفنی احترام می‌گذارد، اظهار کرد: کادرفنی می‌تواند با سلیقه خود بوکسورهایش را انتخاب کند، اما وقتی مسابقه انتخابی گذاشته‌اند، دوست ندارم بعد از این همه سال که در بوکس بوده‌ام حق بنده ضایع شود. ما هیچ پشتوانه مالی از سوی بوکس نداشته‌ایم و تنها از روی علاقه به این رشته و ایران است که در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم، حتی پول ایاب و ذهاب را نیز خوده بنده از طریق خانواده‌ام پرداخت کرده‌ام. به همین دلیل حداقل دوست ندارم با این همه سال تجربه به دلیل ناداوری تیم ملی را از دست بدهم. دوست دارم لباس تیم ملی را پوشیده و برای ایران افتخار آفرینی کنم.

مرادخانی در پاسخ به این سوال که آیا این رقابت‌ها آخرین مرحله مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس بود؟ اظهار کرد: طبق اعلام کادرفنی و آقای استکی که زحمت زیادی برای بوکس کشیده‌اند، این مبارزات آخرین انتخابی‌ها برای حضور در رقابت‌های جهانی روسیه (انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو) بود. مسابقات تدارکاتی نداریم اما همه ملی پوشان تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را برای ایران کسب کنند. امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین