|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۷۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
باید ترتیب قوانین به گونه‌ای باشد که هزینه آن کمتر شده و عمر قانون طولانی‌تر شود چون به میزان طولانی‌تر شدن عمر قانون اعتبار مجلس، نظام و قانون هم بیشتر می‌شود. هر چه تصمیمات عاقلانه‌تر باشد، در زمان اجرا مشکلات کمتر خواهد شد. باید روند به گونه‌ای باشد که کارها با سرعت بیشتری جلو رود.
 یک کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ما در مقابل تمام جهان قرار داریم، گفت: باید به سمت صدور قوانین‌مان به دنیا و کشورهای دیگر حرکت کنیم.

 عبدالحمید مرتضوی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان گفت: رئیس شعبه دیوان عالی هستم. ۲۷ سال در دانشگاه تدریس کرده و قاضی عالیرتبه در قوه قضائیه و دیوان عالی هستم.

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان دو وظیفه عمده درباره انتخابات و نظارت بر قوانین دارد. امروز قرار است نمایندگان سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را انتخاب کنند که بنده را ریاست قوه قضائیه معرفی کردند که از دیوان عالی هستم. قطعاً در صورت انتخاب تلاش خواهم کرد که دغدغه‌های شما نمایندگان را مدنظر قرار دهم یقیناً با تعامل با مجلس می‌توان وظایف را به بهترین شکل اجرایی کرد.

مرتضوی همچنین اظهار کرد: در این چند روز که در مجلس بودم، نمایندگان مطالبات زیادی از شورای نگهبان داشتند که باید شرایط آن فراهم شود. قطعاً رابطه متقابلی بین مجلس و شورای نگهبان در این روند تأثیرگذار خواهد بود چون نتیجه عقل جمعی بر عقل فردی بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: باید ترتیب قوانین به گونه‌ای باشد که هزینه آن کمتر شده و عمر قانون طولانی‌تر شود چون به میزان طولانی‌تر شدن عمر قانون اعتبار مجلس، نظام و قانون هم بیشتر می‌شود. هر چه تصمیمات عاقلانه‌تر باشد، در زمان اجرا مشکلات کمتر خواهد شد. باید روند به گونه‌ای باشد که کارها با سرعت بیشتری جلو رود.

وی همچنین گفت: باید قوانین را صادر کنیم تا کی می‌خواهیم از قوانین سایر کشورها استفاده کنیم؟ قطعاً تطبیق قوانین با قوانین دیگر کشورها کار ساده‌ای است اما باید به جایی برسیم که بتوانیم قوانین‌مان را صادر کنیم که می‌توان در این راه گام برداشت. باید مجموعه قوای کشور بر تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مؤثر باشند.

وی در پایان گفت: ما در مقابل تمام جهان قرار داریم قطعاً با همدلی مجلس و شورای نگهبان و استفاده از علم و تکنولوژی می‌توانیم به بهترین شکل راه را طی کنیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین