|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اوضاع پیچیده مربوط به برجام ابراز نگرانی کرد و از آمریکا خواست در اجرای توافق هسته‌ای با ایران مانع‌تراشی نکند.
 سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اوضاع پیچیده مربوط به برجام ابراز نگرانی کرد و از آمریکا خواست در اجرای توافق هسته‌ای با ایران مانع‌تراشی نکند.

به گزارش فارس، «گنگ شوانگ»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که کشورش نگران اوضاع متشنج درباره توافق هسته‌ای با ایران است.

وی از همه طرف‌های مسئول خواست تا در قبال این مساله خویشتن‌دار باشند و همه تلاش خود را برای اجرای این توافق به کار بگیرند.

شوانگ که بعد از ظهر امروز این مطلب را در نشست خبری عنوان کرده بود، اظهار داشت: «تنش‌ها درباره توافق هسته‌ای با ایران طی روزهای اخیر افزایش یافته و سه کشور اروپایی و دیگر طرف‌های عضو شورای امنیت، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای انجام مذاکرات در این زمینه به کار می‌گیرند».  

وی با بیان اینکه چین  به شدت نگران اوضاع به وجود آمده است، افزود: «کانال‌های ارتباطی قوی خود را با دیگر طرف‌ها به منظور کاهش تنش‌ها حفظ می‌کنیم».

به گزارش المنار، آقای شونگ متذکر شد که «اجرای کامل برجام طبق قطعنامه‌های شورای امنیت، تنها راه فعال برای حل مشکل مربوط به برجام و کاهش تنش‌های کنونی در منطقه است».

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن درخواست خویشتنداری از همه طرف‌ها برای حل این مشکل در چارچوب شروط آمده در برجام، خاطرنشان کرد که «علت اصلی وضعیت بوجود آمده، فشار حداکثری آمریکا است و امیداوریم که واشنگتن از اقدامات اشتباه خود دست بردارد و به حقوق مشروع {ایران} احترام بگذارد».

آمریکا در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران به صورت یک‌جانبه خارج شد  و ایران نیز یک سال بعد در تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال در اقدامی متقابل و بر طبق بندهای 26 و 36 برجام، تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی خود تاکنون دو گام برداشته و به اروپایی‌ها اعلام کرده اگر ظرف 60 روز به تعهدات خود عمل نکنند، گام سوم نیز در راه خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین