|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۷۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
یک مقام آمریکایی به رسانه‌ها گفته است که این کشور درخواست کشتی‌ها برای اسکورت و کمک در خلیج فارس را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) به رسانه‌ها گفته است که این کشور درخواست کمک کشتی‌ها در خلیج فارس را بررسی می‌کند.

به نوشته خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، یک مقام نظامی آمریکایی، گفته است: «کمک به کشتی‌هایی را که در خلیج فارس به امداد نیاز داشته باشند، بررسی می‌کنیم. این مسئله بر اساس شرایط و بنا بر درخواست [کشتی‌ها] انجام می‌گیرد.»

همزمان خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع مطلع در پنتاگون نوشته است که آمریکا و متحدانش قصد دارند کشتی‌های تجاری را هنگام تردد از خلیج فارس، مشایعت کنند.

امروز وزارت دفاع انگلیس هم اعلام کرد کشتی جنگی این کشور که در خلیج فارس حضور دارد، احتمالا برخی از کشتی‌های تجاری تحت پرچم بریتانیا را اسکورت خواهد کرد. بر اساس اعلام لندن، به طور متوسط روزانه سه کشتی انگلیسی از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

در هفته‌های گذشته افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس، بر میزان تنش‌ها افزوده است. در عین حال، رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند که ممکن است ایران توقیف یک نفتکش ایرانی در تنگه «جبل الطارق» توسط نیروی ویژه انگلیس را تلافی کند.

این هفته «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت واشنگتن در حال بررسی طرحی است که طبق آن یک ائتلاف نظامی برای «حراست» از آبراه‌های بین‌المللی از جمله تنگه هرمز، تشکیل می‌شود. واشنگتن قصد دارد به این بهانه، حضور نظامی خود در خلیج فارس را حفظ کرده و ضمنا کشورهای متحد خود را نیز به افزایش حضور نظامی در این منطقه ترغیب کند. (جزئیات بیشتر)
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین