|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
یک شاهزاده عربستان سعودی به اتهام رفتار خشن و توهین‌آمیز نسبت به یک کارگر لوله‌کش در آپارتمان‌اش در پاریس محکوم به شش ماه حبس قابل بازخرید و پرداخت ۵ هزار یورو شد. محمد بن‌سلمان، برادر او حاضر به دخالت در ماجرا نشده است.
 یک شاهزاده عربستان سعودی به اتهام رفتار خشن و توهین‌آمیز نسبت به یک کارگر لوله‌کش در آپارتمان‌اش در پاریس محکوم به شش ماه حبس قابل بازخرید و پرداخت ۵ هزار یورو شد. محمد بن‌سلمان، برادر او حاضر به دخالت در ماجرا نشده است.

به گزارش دویچه وله، حصه بنت سلمان بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستان سعودی و خواهر محمد بن‌سلمان به اتهام رفتار خشن و توهین‌آمیز نسبت به یک کارگر لوله‌کش در آپارتمان‌اش در پاریس محکوم به شش ماه حبس قابل بازخرید شده است. محمد بن‌سلمان، برادر او نسبت به این حکم واکنشی نشان نداده است.

دادستان دادگاهی در فرانسه خواستار اجرای حکم شش ماه زندان قابل بازخرید برای حصه بنت سلمان، از شاهزدگان دربار عربستان شده است. او هم‌چنین محکوم به پرداخت پنج هزار یورو شده است.

دادستان هم‌چنین برای محافظ شاهزاده سعودی نیز مجازات هشت ماه زندان و پنج هزار یورو درخواست کرده است. مجازات صادر شده برای شاهزاده ۴۲ ساله سعودی که حکم جلب او نیز او صادر شده است قرار است روز ۱۲ سپتامبر به اجرا درآید.

اشرف عید، لوله‌کشی که سال ۲۰۱۶ میلادی برای تعمیرات به محل اقامت ساحا بن‌سلمان در پاریس رفته بود در دادگاه گفته است که محافظ به فرمان شاهزاده سعودی او را کتک زده و به او به توهین کرده است.

علت این رفتار خشونت‌آمیز این بوده که این کارگر که برای تعمیر یک دستشویی در حمام این آپارتمان به آنجا رفته بود، از دستشویی حمام عکس گرفته بود.

شاهزاده که همان زمان وارد حمام شده بود، مدعی شده که این کارگر عکس او را در آیینه دستشویی گرفته تا آنرا به رسانه‌ها بفروشد. در پی این اتهام او از محافظش خواست که کارگر را کتک بزند. بنا بر گفته کارگر او به محافظش گفته بوده است: «این سگ باید کشته شود. او لایق زنده ماندن نیست».

هم‌چنین او را مجبور کرده‌اند با دستان بسته زانو بزند و پاهای شاهزاده را ببوسد. کارگر یاد شده پس از ساعت‌ها از چنگ شاهزاده سعودی و محافظش رها می‌شود و اقدام به شکایت علیه او می‌کند.

محافظ شاهزاده اما داستان دیگری از ماجرا تعریف کرده است. او گفته است که به دنبال سر و صدای شاهزاده به حمام رفته و دیده است که او با کارگر بر سر تلفن همراهش درگیر شده است. او گفته است که نمی‌دانسته که کارگر لوله‌کش قصد انجام چه کاری داشته و تنها تلاش کرده است که او را تحت کنترل درآورد.

دادگاه شاهزاده سعودی را به اتهام اقدام به خشونت فیزیکی و زندانی کردن کارگر به حبس و جریمه نقدی محکوم کرد. عید اشرف هم‌چنین به شاهزاده اتهام دزدی زده زیرا او تلاش کرده است تلفن همراهش را بگیرد و خراب کند.

دادستان فرانسه از این که تلفن همراه کارگر خراب شده ابراز تاسف کرده و گفته است که «حالا دیگر هرگز نمی‌شود دانست چه عکسی با این دستگاه گرفته شده است». او هم‌چنین گفته است عصبانیت شاهزاده برایش قابل درک است زیرا «این کار ممکن بود از سوی دشمنان عربستان مثلا از اعضای داعش و برای ضربه زدن به او انجام شده باشد».

با این حال این اولین بار نیست که سر و کار یکی از اعضای خانواده سعودی در فرانسه به دادگاه می‌افتد.

در سال ۲۰۱۳ نیز همسر سابق شاهزاده نجف بن‌عبدالعزیز آل سعود ماه‌ها با ۶۰ نفر از خدمه‌اش در یکی از هتل‌های گران قیمت پاریس اقامت کرده بود بدون آنکه پول هتل را پرداخت کند. او شش میلیون یورو به هتل بدهکار بود. دادگاه حکم مصادره اموال او در فرانسه را داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین