|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برابر دشمن تاکنون پیروزی‌های بسیار خوبی داشته ایم، گفت: دشمن از این پیروزی ها ناخرسند است. همان پیروزی هایی که سیاست های دشمن را در عراق، سوریه و در یمن خنثی کرد و در این کشور آنها را به شکست واداشت.
 رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در تاریخ حفظ شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می‌آید و مقام معظم رهبری می‌گویند ترامپ ارزش انتقال پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همه فهمیدند که ایشان از موضع قدرت برخورد و دشمن را تحقیر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت الله احمد جنتی صبح امروز (پنجشنبه - ۲۰ تیرماه) طی سخنانی در ششمین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی در دوره پنجم، با تاکید بر اینکه اعضای خبرگان باید عارف به زمان باشند و خبره بودن شان را با توانایی معرفت و شناسایی وضع زمان نشان دهند، اظهار کرد: باید وضعیت حال خود را در نظر بگیریم و نقاط ضعف و قوت، چالش ها و مسائل داخلی و خارجی را همواره مرور کنیم.

وی افزود: با همه وجودم از مقام معظم رهبری تشکر می کنم، چرا که ایشان مسائل را از جهات گوناگون رصد می کنند و کاملا مراقب اوضاع هستند. ایشان تمام قدرت شان را برای هدایت مسئولان، برخورد با دشمنان خارجی و برخورد با فسادهای داخلی و هدایت همه نیروها  بکار می گیرند.

جنتی با بیان اینکه هرچه از عزت و عظمت در مقابل دشمن داریم به برکت هدایت های رهبری است، تصریح کرد: قبل از ایشان هم امام راحل در این جایگاه بودند و رهبری، خلف صالح ایشان هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما هر چه داریم و اسلام هر چه دارد همه از مقاومت است. دشمن تلاش بسیار می‌کند که ما را به زمین بزند، نگذارد عدالت و اسلام و توحید رشد کند؛ از این رو از اول تاریخ دنیا تاکنون مبارزه حق و باطل بوده است و تازگی هم ندارد.

وی با بیان اینکه امروز با مسئله دشمنی‌های دیوانه‌وار آمریکا مواجه ایم، اظهار کرد: کشورهایی که خیلی کمتر از آمریکا نیستند هم با ما دشمنی می کنند، ولی آمریکا دشمنی خود را بیشتر نمایان کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برابر دشمن تاکنون پیروزی‌های بسیار خوبی داشته ایم، گفت: دشمن از این پیروزی ها ناخرسند است. همان پیروزی هایی که سیاست های دشمن را در عراق، سوریه و در یمن خنثی کرد و در این کشور آنها را به شکست واداشت.

جنتی ادامه داد: همه این پیروزی ها به خاطر مقاومت است، البته این راه هموار نیست و باید با همت راه را در پیش گرفت اما این مقاومت ها همه جا خود را نشان داده و هزینه‌هایش را هم تقبل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت است که ملت را چهل سال سرپا نگه داشته است، گفت: سیاستمداران دنیا باور نمی کردند که این نظام چهل سال سر پا بماند با وجود اینکه مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درست کردند و هر کاری که توانستند کردند و در عین حال این نظام با توکل به خدا و پشتیبانی مردم سر پا ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات با مردم شوخی ندارد، تصریح کرد: گرانی، تورم، فسادهای اداری، فسادهای مالی و سایر مفاسد وجود دارد ولی مردم تحمل می کنند و حضورشان را در صحنه نشان می دهند که واقعا کمترین کاری که می توانیم بکنیم دعای شبانه روزی برای مردم در نماز شب و هر زمان دیگر است و اینکه هر خدمتی از دستمان برمی آید نباید کوتاهی کنیم.

جنتی با بیان اینکه مردم سختی ها را تحمل می کنند، گفت: آنان اطاعت‌شان و علاقه شان به مقام معظم رهبری را نشان می دهند و این مقاومت ها سبب شده که ما قدرتی دشمن شکن پیدا کنیم، اما باید در تاریخ حفظ شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می‌آید و مقام معظم رهبری می‌گویند ترامپ ارزش انتقال پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همه فهمیدند که ایشان از موضع قدرت برخورد و دشمن را تحقیر می کند.

به گزارش ایسنا،‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سپاه انقلابی و مقاوم همیشه برای ما افتخاری بوده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران در قضیه سرنگونی پهپاد آمریکا سیلی محکمی به ترامپ زد و معلوم بود که آنان از این اقدام بسیار دردشان آمده است؛ چرا که شاهد بودیم که پس از آن دور جدید تحریم های علیه مقامات کشورمان و حتی مقام معظم رهبری را شروع کردند.

وی افزود: متاسفانه امروز بر کشوری که 300 میلیون جمعیت دارد فردی رهبری می کند که خودش نیز نمی داند چه‌ کار انجام می دهد و کارشناسان و برخی رسانه های آمریکایی می گویند که ترامپ مانند ببر فریاد می‌زند و مثل گربه می ترسد. اخیرا نیز نامه ای نوشته است مبنی بر اینکه ما اموال تمام کسانی که با ایران ارتباط دارند را مسدود می کنیم و مقام معظم رهبری را تحریم می کند. مگر رهبری در خارج از کشور سرمایه‌ای دارد که مسدودش کنند؟

جنتی خطاب به اعضای خبرگان رهبری گفت: ما باید اهداف مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم. ما باید بیانیه گام دوم را به شکل گفتمان مطرح کنیم و نباید اجازه دهیم که این بیانیه کهنه شود؛ چرا که وظیفه ما خبرگان است که مفاد این بیانیه را پیگیری کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری راهنمایی های بسیار خوبی کرده‌اند، ولی متاسفانه ما همانطور که به قرآن که مایه سعادت دنیا و آخرت ماست بی توجه هستیم به بیانات رهبری نیز توجه نمی‌کنیم. ایشان در بیانیه گام دوم اقتصاد را نقطه کلیدی و تعیین کننده ارزیابی کرده اند و مردم و مسئولان را از مصرف بی اندازه و اسراف برحذر داشته اند. همچنین به عملکرد های ضعیف که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده از جمله تصدی گری دولت اشاره کرده‌اند.

جنتی با طرح این پرسش که چرا بیشتر اقتصاد کشور باید دست دولت باشد؟ اظهار کرد: این مسئله برخلاف عقل و قانون اساسی است. باید فکری به حال بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و امید بستن به دشمن شود، چرا عده ای نمی توانند بفهمند که دشمن در برابر ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می زند. برخی ها باور نمی کنند که از دشمن انتظار دوستی نمی توان داشت. اگر دشمن روی خوش نشان می دهد چون می‌خواهد از پنجره‌ای وارد شود که ما از در آن بیرونش انداخته ایم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با ادامه وضعیت موجود مشکلات ما حل نمی‌شود؛ امروز نیروهای جوان و آتش به اختیار آمادگی کامل برای فعالیت دارند. نیازی نیست این نیروها را در پستهای بالا و حساس بکارگیری کنید ولی لازم است که آنها را در یک مسیر تدریجی جایگزین نیروهای کنونی کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی یکی دیگر از اصول است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: ما می خواهیم این مطالب را به شکل گفتمان در آوریم و در میان طلاب و حوزه های علمیه گفتمان رهبر انقلاب را جا بیندازیم.

جنتی تاکید کرد: مبارزه با فساد باید مردمی شود و مردم باید در این زمینه مطالبه گری کنند. اگر مردم به این مسئله توجه نداشته باشند نتیجه مطلوب گرفته نمی شود. امروز باید جوان های با ایمان و جهادگر و پاکدست بکار گرفته شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به روسای کمیسیون های این مجلس، گفت: ما باید نسبت به وضع موجود تا آنجا که می توانیم به مسئولان هشدار دهیم. نمی توانیم نسبت به شرایط کنونی بی تفاوت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برجام مایه دردسر شده است، تصریح کرد: اگر آن روزی که گفته شد ما آن را آتش می زدیم امروز با این شرایط مواجه نبودیم، البته امروز هم که دولت در حال کاهش تعهدات برجامی است کار خوبی می کند و باید آن را ادامه دهد؛ چرا که از این اروپایی های منافق نیز هیچ انتظاری نباید داشت.

جنتی ادامه داد: یکی از ارکان اروپا، انگلیس است که دشمنی دیرینه ای با ما دارد و امروز نیز دشمنی اش ادامه دارد و در راستای همین دشمنی نفتکش را در روزهای اخیر توقیف کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اینها به تعهدات خود عمل نمی کنند اما باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و با مقاومت به نقطه هدفمان برسیم و می رسیم.

جنتی در پایان گفت: از آقای رئیسی تشکر می کنیم که اخیرا با 60 قاضی متخلف برخورد کردند، چرا که دستگاهی که می‌خواهد مبارزه با فساد کند خود باید عاری از فساد باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین