|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۶۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
عظمت ولایت حضرت رضا(ع) تحت عنوان دهه کرامت در داخل کشور و شهرهای بزرگ دنیا و در میان شیعیان به عنوان یک مراسم و جریان قطعی رواج پیدا می‌کند و از این طریق دل شیعه متوجه کانون ولایت حضرت رضا(ع) می‌شود.
امام‌جمعه مشهد گفت: اگر گرانی را مدیران نمی‌توانند حل کنند مردم خودشان به میدان بیایند؛ این اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی چه شده است؟ شما متدین و انقلابی هستید، اتحادیه‌ها و اصناف مشکل را حل کنند.

 سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع وعده‌های خدا در قرآن بود و در این باره سخن گفته شد که صدق وعده‌های خدا در دنیا دلیل بر صدق وعده‌های پروردگار در آخرت است.

به نوشته تسنیم، امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: سخن درباره صدق وعده‌های خدا و تحقق پیمان‌های الهی بود؛ از جمله آیاتی که دلالت بر صدق وعده‌های خدا در قرآن می‌کند آیه 27 و 28 سوره مبارکه فتح است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه وعده‌های خداوند با یک مکانیزم اجرایی مشخص محقق می‌شود، بیان کرد: گاه فراز و نشیب وجود دارد و در این بالا و پائین رفتن قضیه، انسان‌های بی‌ایمان جدا می‌شوند. اکنون در شرایط قرار داریم که ایمان به صدق وعده‌های خدا بزرگ‌ترین عامل مقاومت مردم متدین و مومن ما‌ست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تبریک میلاد مسعود کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) عنوان کرد: امروز، روز دوم دهه مبارکه کرامت است و شاید علت اینکه این دهه را دهه کرامت نامیده‌اند به‌خاطر این است که پایان بخش آن میلاد مبارک امام رضا(ع) بوده و ماه ذیقعده، ماه امام رضا(ع) است. از اعمال دحوالارض زیارت امام رضا(ع) است و آخر این ماه نیز سالروز شهادت فرزند امام رضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت از جمله سنت‌های حسنه و ارزشمندی است که در سال‌های اخیر تثبیت شد و خداراشکر جا افتاده و همه افراد در نقاط مختلف بسیج شده‌اند. برخی می‌گویند با دهه کرامت مناسک‌سازی می‌کنید؛ مناسک‌سازی از زمان ابراهیم خلیل الله وجود داشته و این ابتکار اول مربوط به خود خداوند بوده است.

امام‌جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: توحید با این مناسک در طول عمر بشر، تضمین شده است؛ در سیره پیامبر اکرم(ص)، مناسک‌سازی به عنوان یک جریان مثبت عامل اجرایی توسعه دین مطرح بوده است؛ برای مثال دهه محرم نیز در همین راستا است که برای عزاداری سیدالشهدا(ع) قرار داده شده است. مناسک سازی سیره اهل بیت(ع) است و اینکه برخی بخواهند با گرایش روشنفکری این مسائل را مطرح کنند صحیح نیست زیرا مناسک سازی کاری است که خداوند کرد و در سیره اهل بیت(ع) نیز وجود دارد و ما به این مناسک‌سازی افتخار می‌کنیم و با دهه کرامت، سنت اهل بیت را احیاء می‌کنیم.

علم‌الهدی گفت: عظمت ولایت حضرت رضا(ع) تحت عنوان دهه کرامت در داخل کشور و شهرهای بزرگ دنیا و در میان شیعیان به عنوان یک مراسم و جریان قطعی رواج پیدا می‌کند و از این طریق دل شیعه متوجه کانون ولایت حضرت رضا(ع) می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز کانون مرکزیت عظمت اسلام و قدرت اسلام و نقطه عظیم جبهه صف مقدم مقابله با استکبار و دشمنان دین، ایران اسلامی با مرکزیت مشهد است؛ این مرکزیت جبهه مقابله با استکبار زمانی محقق می‌شود که دل‌های شیعیان دنیا از همه اطراف جهان متوجه این مرکز شود و اینجا نقطه مرکزی جذب عواطف را داشته باشد و آن نقطه مرکزی جذب عواطف، حرم امام هشتم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: این مهم در دهه کرامت محقق می‌شود و برنامه‌های دهه کرامت این واقعیت را تثبیت می‌کند؛ دهه کرامت در راستای سیره اهل بیت(ع) به عنوان یک جریان و واقعیت و مناسک در زندگی اجتماعی شیعه است و این یک واقعیت در کنار دهه عاشورای امام حسین(ع) است.

علم‌الهدی افزود: این حرکت را بایستی توسعه دهیم و خوشبختانه سال به سال توسعه می‌یابد و دهه کرامت واقعیت شناخته شده‌ای در میان شیعیان جهان و قلوب آن‌هاست؛ این از عنایات خاصه ولایتمدارانه خود امام هشتم(ع) است و این اشراق رضوی است که در دنیا تحت عنوان دهه کرامت تبلور یافته و این یک نعمت ارزشمند ذات مقدس پروردگار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی و اینکه کجا بالا و پائین می‌رویم و دشمن کجا به سراغ ما می‌آید همه براساس یک معادله‌بندی ظاهری است اما آنچه مهم است معادله‌بندی غیبی در پشت پرده است و دشمن در مقابل این معادله‌بندی، صفر و پوچ و هیچ و ناچیز است؛ آمریکا بخاطر شکست در منطقه به دنبال خروج ناوگانش از خلیج فارس است و این هزینه برایش ارزش ندارد زیرا روز به روز نفوذش در حال کاهش است.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: پشت پرده، معادله بندی غیبی وجود دارد که کانون آن معادله بندی صاحب این مقبره مطهر است. این معادله بندی غیبی ما را 40 سال عزیز و مقتدر نگه داشته؛ دشمن بحران ایجاد می‌کند و برای ما به صورت عزت و اقتدار درمی‌آید. به این معادله‌بندی توجه کنید؛ هیچ کجا زندگی ما بهم نخورده؛ اگر معیشت ما بهم خورده مشکل در خود ما و بی‌تفاوتی مردم و مدیران است؛ اگر گرانی را مدیران نمی‌توانند حل کنند مردم خودشان به میدان بیایند؛ این اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی چه شده است؟ شما متدین و انقلابی هستید. اتحادیه‌ها و اصناف مشکل را حل کنند.

علم‌الهدی گفت: قدیم قصه مشکلات معیشتی از بازار حل می‌شد؛ اگر در یک نظام دینی مدیران نتوانستند و یا نخواستند مدیریت کنند مردم که هستند؛ در 40 سال انقلاب کسی جز مردم کاره‌ای نبوده و اکنون هم تشکل‌های مردمی پای کار بیایند و کمک کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین